اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه قم:

دنیاگرایی برخی مسئولان آفت پیشرفت است / عدالت اجتماعی محقق نشده است

استاد حوزه و دانشگاه قم با تاکید بر اینکه دنیاگرایی برخی مسئولان آفت پیشرفت است، گفت: عدالت اجتماعی هنوز در کشور محقق نشده است.

دنیاگرایی برخی مسئولان آفت پیشرفت است / عدالت اجتماعی محقق نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام علی‏اکبر بابازاده ظهر امروز در مراسم بینش دینی که در حسینیه ثارالله شاهرود برگزار شد، با اشاره به اهمیت نهاد سپاه پاسداران اظهار داشت: سپاه در کشور حکم رأس نسبت به بدن را دارد.

وی افزود: دشمنان ما تلاش دارند از هر روزنه ای وارد کشور ما شوند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند و علی رغم شکست در مسائل نظامی و اقتصادی روی به مسائل فرهنگی آورده‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه قم خاطرنشان کرد: امام راحل در سخنان تاکید دارند که باید از ایجاد اختلاف و دنیاگرایی پرهیز شود و نگرانی امام از این دو مورد در مسئولان و مردم بود.

بابازاده تاکید کرد: اگر این دو ویژگی بر جامعه ما حاکم شود ما شکست خواهیم خورد و اصل سخن امام راحل نیز بر این موضوع تاکید دارد.

وی با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب در زمینه چشم‌انداز نظام اظهار داشت: حضرت آقا می‌فرمایند «از نظر چشم انداز که تا سال 1404 در منطقه اول باشیم ما اکنون پیشایپش به این هدف رسیده‌ایم و پیشرفت‌های ما حیرت‌آور بوده است».

استاد حوزه و دانشگاه قم افزود: آقا تاکید دارند در این پیشرفت‌ها نقاط ضعفی نیز داشته‌ایم که دنیاگرایی برخی مسئولان، تجملات و تشریفات، اسراف مردم و محقق نشدن عدالت اجتماعی مورد نظر از جمله نقاط ضعف است که در جامعه و برخی مسئولان مشهود است.

وی بیان داشت: برای جبران ضعف‌های اخلاقی و زندگی باید سراغ اسوه‌ها و سمبل‌ها برویم و از آن جمله زندگی زوج معصوم علی و فاطمه(س) است.

بابازاده با بیان اینکه خانواده کوچکترین اجتماع جامعه است، تصریح کرد: خانواده تاثیرگذارترین نهاد اجتماعی است و می‌توان گفت قرآن، انبیا و مادر هر سه انسان‌ساز هستند؛ اما در اصل زندگی اجتماعی زن‌ها تاثیرگذار هستند.

استاد حوزه و دانشگاه قم با اشاره به آیه 58 سوره اعراف افزود: مادرها و بانوان مثل زمین‌اند که زمین شوره‌زار محصول ندارد و اما زمین بارور گل و ریحان دارد، مانند حسن و حسین(ع) را می‌رویاند.

بابازاده با تاکید بر انتخاب همسر خوب، سالم و فاضل بیان داشت: امام علی (ع) با فاطمه در زندگی به جایی می‌رسند که پروردگار به ملائک می‌گوید ببینید که چه زندگی بین این دو است و چقدر زیباست.

وی افزود: اگر ما در یک جامعه با فضائل الهی مانند خانواده درست تربیت شدیم در جامعه اجتماعی خود حتماً تاثیرگذار خواهیم بود و در انتخاب مسیر درست زندگی نیز تاثیر خود را خواهد گذاشت.

مبلغ حوزه علمیه قم با تاکید بر الگو بودن زندگی علی و فاطمه برای همه خانواده‌ها اظهار داشت: زندگی علی و فاطمه سراسر عشق، محبت، احترام و علاقه بود و به گفته هر دو بزرگوار در کنار یکدیگر احساس آرامش زیادی داشتند.

بابازاده با اشاره به حدیثی از پیامبر گفت: پیامبر (ص)در حدیثی فرمودند«یک لحظه و ساعت صفا و آرامش زن و شوهر در کنار هم از سه روز اعتکاف در مسجد والاتر است».

وی افزود: حضرت زهرا(س) در زندگی این آرامش را ایجاد کرده بود و دیگر ویژگی زندگی فاطمی احترام در تمام ابعاد زندگی افراد در خانواده بود که همه به یکدیگر احترام می‌گذاشتند و فرقی بین کوچک و بزرگ نبود.

استاد حوزه و دانشگاه قم با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) گفت: حضرت علی (ع) ادب، منطق و محبت را سه ویژگی خانواده بیان می‌کنند و این سه عامل در زندگی ایشان با خانواده کاملاً ملموس بود و باید الگویی برای ما در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی باشد.

انتهای پیام/2249/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول