اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کردستان خبر داد

صدور بیش از 34 هزار سند مالکیت در کردستان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کردستان از صدور بیش از 34 هزار سند مالکیت در استان در سال گذشته خبر داد.

صدور بیش از 34 هزار سند مالکیت در کردستان

امیر جوان‌کیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در سال 90، 24 هزار و 425 فقره سند مالکیت در استان صادر شده بود.

وی میزان اسناد مالکیت صادر شده در سال 91 را 34 هزار و 263 فقره ذکر کرد و ادامه داد: میزان صدور اسناد مالکیت در استان 40.3 درصد رشد داشته است.

این مسئول به تعداد و میزان رشد صدور اسناد اراضی ملی در استان اشاره کرد و افزود: در سال 91، 397 فقره سند اراضی ملی در کردستان صادر شده که این میزان در سال قبل از آن 240 فقره بوده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کردستان خاطرنشان کرد: با همکاری و تلاش شبانه‌روزی تمام کارکنان این‌ اداره‌ کل میزان صدور اسناد اراضی ملی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه آن در سال 90، 65.42 درصد افزایش داشته است.

جوان‌کیا صدور اسناد مالکیت برای اراضی ملی را بهترین و  تاثیرگذارترین روش برای جلوگیری از پدیده شوم زمین‌خواری خواند و تصریح کرد: یکی از رسالت‌های اداره ‌کل ثبت‌ اسناد صدور سند برای اراضی ملی است تا به این وسیله مانع دست درازی و چپاولگری زمین‌خواران شود.

وی از کاهش 56.05 درصدی میزان وصول مطالبات بانک‌ها در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: در سال گذشته بیش از 122 میلیارد و 290 میلیون ریال از بانک‌های استان مطالبه شده است.

این مسئول ادامه داد: در حالی که میزان وصول مطالبات بانک‌ها در سال 90 بیش از 278 میلیارد و 198 میلیون ریال بوده سال گذشته این میزان نسبت به سال 90 کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کردستان تعداد شرکت‌ها و موسسات ثبت شده در سال 91 را هزار و 23 مورد ذکر کرد و افزود: در سال 90، هزار و 116 شرکت‌ و مؤسسه ثبت شده است.

جوان‌کیا در پایان گفت: در زمینه ثبت شرکت‌ها و موسسات نیز در سال گذشته نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل شاهد کاهش حدود 8.34 درصدی بوده‌ایم.

انتهای پیام/79003/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول