اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون درمان هلال احمر همدان:

پزشکان معتمد هلال احمر، زائران را همراهی می‌کنند

معاون درمان هلال احمر استان همدان گفت: پزشکان معتمد هلال احمر، زائران را در حج و عتبات عالیات همراهی می‌کنند.

پزشکان معتمد هلال احمر، زائران را همراهی می‌کنند

عباس خاکسار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از همدان اظهار داشت: پزشکان معتمد هلال احمر همراهان زائرین در سفرهای حج عمره و عتبات عالیات هستند.

وی افزود: پزشکان معتمد هلال احمر، پزشکانی هستند که در قسمت هیئت پزشکی حج همکاری داشته و در کارهای امدادی، گروه‌‌های درمان اضطراری، ویزیت مناطق محروم شرکت کرده‌ و همکاری خوبی دارند.

معاون درمان هلال احمر استان همدان خاطرنشان کرد: در سال گذشته چند مانور امدادی از طریق معاونت امدادی هلال احمر برای پزشکان برگزار شد.

به گفته وی تیم درمان اضطراری متشکل از پزشک، ماما، پرستار و... به مناطق محروم از جمله روستاهای دورافتاده رزن و سر پل ذهاب اعزام شدند و در مانور عملیاتی شرکت کردند.

خاکسار خاطرنشان کرد: پزشکان طی چند سال با آشنایی و ارزیابی و سنجش نحوه عملکرد آنها، از زمانی که اعزام شوند از جهات مختلف امتیازبندی می‌شوند و پزشکی که عملکرد مطلوبی نداشته باشد بار دیگر اعزام نخواهد شد.

وی با بیان اینکه برای ارزیابی کارایی لازم، پزشکان یک نوبت به عتبات عالیات اعزام می‌شوند، اظهار داشت: هر پزشکی که عملکرد خوبی داشته باشد برای اینکه به حج تمتع مشرف شود باید سابقه تشرف به حج عمره را داشته باشد، چرا که در این سفر با نحوه کار آشنا می‌شود.

معاون درمان هلال احمر همدان خاطرنشان کرد: با اعلام اسامی پزشکان از طرف سازمان حج و زیارت تهران و با تأیید نماینده پزشکی حج، پزشکان به کاروان‌های زیارتی معرفی شده و هر کاروان نامه‌ای مبنی بر درخواست همکاری با پزشک را به سازمان حج ارسال کرده و سازمان حج نیز نامه ابلاغ را برای پزشک می‌فرستد و پزشک فعالیت خود را با معاینه زائرین آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: هر پزشک با داشتن شرایط و کارایی خوب، یک سال در میان اعزام می‌شود.

خاکسار با بیان اینکه اگر زائری مشکل حادی داشته باشد پزشکان آنها را مشخص کرده و به کمیسیون پزشکی معرفی می‌کنند، اظهار داشت: با دعوت چند پزشک متخصص معتمد هلال احمر، در مورد اعزام یا عدم اعزام یا اعزام با شرایط خاص در مورد زائر بیمار تصمیم‌گیری می‌کنند.

انتهای پیام/2499/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول