اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

داور اعزامی به مسابقات وزنه‌برداری جوانان جهان:

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری ‌به داوران ایرانی ‌نگاه ویژه‌ای دارد

داور اعزامی به مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری جوانان جهان گفت: ‌فدراسیون جهانی وزنه‌برداری ‌به داوران ایرانی ‌نگاه ویژه‌ای دارد.

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری ‌به داوران ایرانی ‌نگاه ویژه‌ای دارد

محمد ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: داورانی که در رشته وزنه برداری وارد این عرصه می‌شوند، تنها به عشق وزنه‌برداری قضاوت می‌کنند چراکه حقوق پرداختی به آنان بسیار کم و ناچیز است.

وی تصریح کرد: یک داور فوتبال برای قضاوت یک دیدار که کمتر از دو ساعت است بیش از یک میلیون تومان دریافت می‌کند، این در حالی است که او را با هواپیما می‌برند و می‌آورند و بهترین امکانات را نیز در اختیارش قرار می‌دهند، اما یک داور وزنه‌برداری برای پنج روز قضاوت صد تا دویست هزار تومان دریافت می‌کند.

تنها داور اعزامی از ایران به مسابقات جهانی وزنه‌برداری جوانان جهان ادامه داد: این ناعدالتی ربطی به فدراسیون ندارد چراکه وزارت ورزش و جوانان باید به این مقوله ورود کرده و اجازه این بی‌عدالتی را ندهد.

ملکی در ادامه خاطر نشان ساخت: داوران ایرانی از لحاظ فنی نه تنها هیچ مشکلی برای قضاوت ندارند، بلکه دید بسیار خوبی دارند و به لحاظ فنی در سطح بسیار بالایی قرار دارند.

وی افزود: خوشبختانه داوران ایرانی دانش بسیار بالایی دارند و فدراسیون جهانی در مسابقات اخیر جهان که بنده به عنوان تنها داور ایرانی در آن حضور داشتم، نگاه ویژه‌ای به ایران داشتند.

داور اعزامی به مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری جوانان جهان با اشاره به مسابقات جهانی جوانان جهان گفت: در این دوره از رقابت‌ها که از 15 تا 25 فروردین ماه برگزار شد، جوانان غیور ایران اسلامی موفق به کسب 6 مدال طلا، سه نقره و سه برنز شدند که می‌توان گفت شایستگی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

ملکی که در این رقابت‌ها قضاوت بیش از 11 مسابقه را بر عهده داشت، اظهار کرد: 16 داور از کشورهای مختلف جهان در این مسابقات حضور داشتند که خوشبختانه نائب رئیس فدارسیون جهانی از من خواست در مسابقات المپیک 2016 که خوشبختانه جوانان غیور کشور توانستند دو سهمیه با ارزش این المیپک را کسب کنند، قضاوت کنم که این افتخار ارزشمندی برای کشور به شمار می‌رود.

ملکی به عنوان داور ارزنده استان مرکزی برای نخستین بار در تاریخ وزنه‌برداری کشور و استان قضاوت در دیدارهای جهانی را بر عهده داشت.

انتهای پیام/87002/ش‌30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول