اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نشست بین‌المللی درباره اسرای فلسطین ماه آینده در لاهه برگزار می‌شود

وزیر امور اسرا و آزادشدگان فلسطین اعلام کرد که ماه آینده نخستین نشست بین‌المللی درباره اسرای فلسطین در لاهه برگزار خواهد شد.

نشست بین‌المللی درباره اسرای فلسطین ماه آینده در لاهه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از المنار، «عیسی قراقع» در اظهاراتی مطبوعاتی گفت که روزهای 23 و 24 ماه آینده نشستی بین‌المللی در لاهه به منظور بررسی جایگاه حقوقی اسرای فلسطینی و عرب به دنبال ارتقای جایگاه فلسطین به عضو ناظر در سازمان ملل و استفاده از آن برای تقویت جایگاه اسرا در قوانین بین‌المللی به عنوان اسرای جنگی و مبارزان قانونی مطابق با توافقنامه ژنو و پروتکل‌های الحاقی، برگزار می‌شود.

وی افزود که در این نشست نهادهای حقوقی فلسطین مشارکت کرده و دیدگاه راهبردی حقوقی درباره اسرا ارائه می‌دهند که بر اساس آن در سطح بین‌المللی و نهادهای حقوقی و انسانی عمل خواهد شد.

این نخستین نشست بین‌المللی در سایه رویکرد طرف فلسطینی برای پیوستن به توافقنامه‌ها و سازمان‌های حقوقی بین‌المللی به منظور برخورداری از حمایت قانونی اسرا و ملزم کردن اسرائیل به احترام گذاشتن به اصول و احکام قانون بین‌المللی در تعامل با اسراست.

به گفته قراقع، از جمله کسانی که در این نشست شرکت خواهند داشت، «جرج ابی صعب» پرفسور افتخاری حقوق بین‌الملل در مرکز پژوهش‌های ژنو، «محمد بن نونه» قاضی دادگاه کیفری بین‌المللی، «جان دوگارد» پرفسور حقوق بین‌الملل و قاضی سابق دادگاه کیفری بین‌المللی است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول