اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/اخبار انتخابات عراق/

مالکی:روند سیاسی عراق به عقب بازنخواهد گشت/ پیام انتخاباتی امروز عراق

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد که برگزاری نخستین انتخابات شوراهای استانی عراق بدون حضور بیگانگان، پیام مهمی برای دشمنان این کشور دارد و به آنها می‌گوید که عراق را مردمش اداره می‌کنند.

مالکی:روند سیاسی عراق به عقب بازنخواهد گشت/ پیام انتخاباتی امروز عراق

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای «الحیات»، «نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق پس از شرکت در انتخابات امروز شوراهای استانی و انداختن رایش در صندوق، اظهار داشت: اوضاع اکنون در مقایسه با گذشته بسیار فرق کرده است. عراقی‌ها اکنون خود دستاوردهایی را رقم زده‌اند و هیچ نیروی بیگانه‌ای در آن سهیم نیست.

وی که در هتل الرشید بغداد سخن می‌گفت، اظهار داشت: این انتخابات، پس از خروج بیگانگان از عراق، برای نخستین بار برگزار می‌شود و این امر، بیانگر سیطره عراق بر امور و توانایی در تصمیم‌گیری و تعیین سرنوشتش است.

مالکی با تقدیر از ایفای نقش کمیساریای عالی و مستقل انتخابات، گفت: هر شهروند عراقی مرد یا زن، پیر یا جوان امروز انگشت خود را به جوهر انتخابات آغشته خواهد کرد و با این کار ضربه شدیدی به دشمنان روند سیاسی کشورش وارد خواهد کرد.

وی تاکید کرد: انتخابات محلی که امروز در کشور برگزار می‌شود، این پیام را برای دشمنان کشور دارد که روند سیاسی عراق رو به جلو است و به عقب باز نخواهد گشت.

نخست‌وزیر عراق از گروه‌های سیاسی خواست که اختلافات خود را حل‌وفصل کنند و این پیام را برای جهانیان و منطقه ارسال کنند که عراق با دستان عراقی‌ها اداره می‌شود.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول