اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب مرحله سوم آموزش‏ها انجام شد

آغاز آموزش آمادگی دفاعی با حضور 1800 دانش‌آموز شاهرودی

مرحله سوم اردوی عملی درس آمادگی دفاعی دانش‏آموزان سال دوم متوسطه شهرستان شاهرود آغاز شد.

آغاز آموزش آمادگی دفاعی با حضور 1800 دانش‌آموز شاهرودی

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، مسئول بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه ناحیه شاهرود ظهر امروز در حاشیه این مراسم در گفت‏وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مرحله سوم درس آمادگی دفاعی مدارس که مربوط به اردوی عملی و شرکت در میدان تیر است، به مدت 13 روز آغاز شد.

مهدی اسماعیلی افزود: در این مرحله بیش از یک هزار و 800 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر سال دوم متوسطه در اردوی عملی درس آمادگی دفاعی حضور می‌یابند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در این اردو با بازوبست سلاح و نحوه تیراندازی آشنا می‌شوند و دانش‌آموزان پسر با حضور در میدان تیر به تیراندازی با سلاح های کلاشینکف و ژ-سه خواهند پرداخت.

مسئول بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه ناحیه شاهرود تصریح کرد: مرحله نخست آموزش درس آمادگی دفاعی در آذر ماه 91 و مرحله دوم آن اردوی راهیان نور بوده که برگزار شده و این مرحله نهایی و آخر عملی آمادگی دفاعی دانش‌آموزان است.

اسماعیلی اظهار داشت: مکان آموزش دانش‌آموزان دختر سالن اجتماعات راهنمایی علامه طباطبایی و دانش‌آموزان پسر حسینیه ثارالله سپاه ناحیه شاهرود است که در هر روز بیش از 100 نفر از دانش‌آموزان در اردو حضور می‌یابند.

وی با تاکید بر پوشش بیمه دانش‌آموزان گفت: تمامی شرکت‌کنندگان در این دوره تحت پوشش بیمه حوادث و غرامت بیمه ایران که بصورت متمرکز کشوری انجام شده قرار دارند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه ناحیه شاهرود با اشاره به اردوی عملی درس آمادگی دفاعی منطقه بسطام نیز گفت: اردوی عملی درس آمادگی دفاعی مدارس بسطام نیز به صورت متمرکز و در سه روز با حضور بیش از 300 نفر در امامزاده ابراهیم قهج برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش؛ مرحله سوم اردوی درس آمادگی دفاعی که حضور در میدان تیر بوده، برای آمادگی رزمی دانش آموزان و آشنایی آنان با تیراندازی است.

انتهای پیام/2249/ی20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول