اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت مخابرات استان قم خبر داد

نصب بیش از 525 هزار شماره تلفن ثابت در قم

معاون فنی شرکت مخابرات استان قم گفت: سال گذشته 525 هزار و 270 شماره تلفن ثابت در استان نصب شد که از این تعداد 436 هزار و 706 شماره تلفن فعال است.

نصب بیش از 525 هزار شماره تلفن ثابت در قم

سید محمود دیباجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، از دایر شدن 28 هزار و 846 شماره تلفن جدید در طول سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: با دایر شدن این تعداد اکنون ضریب نفوذ تلفن ثابت استان قم به 20.37 درصد رسیده است.

وی ضریب نفوذ تلفن ثابت توابع و روستاهای استان قم را در حال حاضر 12.46 درصد ذکر کرد و گفت: برای دایر کردن خطوط جدید و توسعه شبکه کابل مخابراتی در استان قم بیش از 107 هزار متر کابل‌کشی شامل کابل مسی و فیبر نوری به صورت زمینی و هوایی انجام شد.

معاون فنی شرکت مخابرات استان قم از انجام 31 پروژه طرح اختصاصی اتصال به شبکه فیبر نوری در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: با این اقدام اتصال 66 نقطه از سازمان‌ها و مؤسسات فرهنگی استان قم به شبکه فیبر نوری میسر شد.

وی با اشاره به تعداد تلفن‌های منصوبه و مشغول به کار در استان قم تصریح کرد: تا پایان سال 1391 در استان قم 525 هزار و 270 شماره تلفن ثابت نصب شد که از این تعداد 436 هزار و 706 شماره تلفن فعال است.

معاون فنی شرکت مخابرات استان قم ادامه داد: در سال 1391 با توسعه سوئیچ تلفن ثابت و توسعه کافوهای نوری موسوم به DLC شانزده هزار و 177 شماره تلفن ثابت به ظرفیت استان افزوده شده و 90 درصد برنامه دایری تلفن ثابت محقق شده است.

وی با تبیین پیشرفت مسکن مهر در استان خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات قم نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم و واگذاری امکانات در سطح شهرهای استان و مسکن مهر پردیسان نسبت به دایر کردن خطوط تلفن ثابت به متقاضیان اقدام کرده است.

انتهای پیام/78005/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول