اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان اصفهان:

مصالح ساختمانی استاندارد از ملزومات ساخت و ساز‌های کیفی است

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با بیان اینکه استفاده از مصالح ساختمانی غیر‌استاندارد، مهم‌ترین دلیل تخریب ساختمان‌ها در زلزله‌ است، گفت: استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد جزو شرایط اساسی ساخت و ساز‌های کیفی به شمار می‌رود.

مصالح ساختمانی استاندارد از ملزومات ساخت و ساز‌های کیفی است

غلامحسین شفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه زلزله وقوع یافته در اصفهان هشدار و زنگ خطری بوده تا مسئولان و مردم در راستای استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد حرکت کنند، اظهار کرد: همچنین مردم باید استاندارد‌ها و الزامات ایمنی را در تمام ابعاد ساختمان‌های مسکونی رعایت کنند.

وی با بیان اینکه دوام و آسیب‌نا‌پذیری ساختمان‌ها در وجود شرایطی مناسب مانند کیفیت مصالح ساختمان، شرایط ساختگاهی مناسب، طراحی، اجرا و نگهداری و تعمیر امکان‌پذیر است، اضافه کرد: تمام ساختمان‌های جدید‌الاحداث موجود در سطح شهر‌ها و روستا‌ها باید دارای الزمات ایمنی و استاندارد باشند.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با تاکید بر اینکه بررسی‌های علمی در راستای زلزله‌های اخیر رخ داده در سطح کشور نشان می‌دهد که استفاده از مصالح ساختمانی غیر‌استاندارد دلیل 70 درصد تخریب ساختمان‌ها در زلزله‌ها بوده است، تصریح کرد: عدم توجه به استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد تخریب گسترده و تلفات انسانی بالایی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه استاندارد‌سازی سازه‌ها و بنا‌های تاریخی باید در دو بخش استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد و اجرای سازه‌های ساختمانی با رعایت دستور‌العمل‌های استاندارد دنبال شود، ادامه داد: استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد از ملزومات و جزو شرایط اساسی ساخت و ساز‌های کیفی به شمار می‌رود.

شفیعی با اشاره به اینکه همچنین نحوه استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد، نظارت و پیگیری برای استفاده از این مصالح در ساختمان‌های مسکونی نیز باید با دقت بیشتری صورت بگیرد، تاکید کرد: اﯾﺮان ﮐﺸﻮر زﻟﺰﻟﻪ‌ﺧﯿﺰی اﺳﺖ و هر 10 ﺳﺎل ﯾﮏ ﺑﺎر ﺑﻪ صورت میانگین ﯾﮏ زﻟﺰﻟﻪ ﺑﺎﻻی هفت رﯾﺸﺘﺮ در این کشور به وقوع می‌پیوندد.

وی با تاکید بر اینکه ﻋﺪم ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ تولید و استفاده از ﻣﺼﺎﻟﺢ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻧﯽ با ﮐﯿﻔﯿﺖ سبب وقوع تلفات جانی و مالی ناشی از وقوع این حوادث می‌شود، افزود: استفاده از مصالح بی‌کیفیت در ساخت ‌و ساز‌ها سبب به خطر انداختن امنیت جانی ساکنان و کسب سود مالی بیشتر برای پیمانکاران و سازندگان این پروژه‌ها می‌شود.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول