اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فاینانس خط آبرسانی به تبریز نیز در مرحله گشایش LC است

تصویب یک میلیارد دلار منابع فاینانس برای ۷ طرح پایاب سدهای آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی از تصویب یک میلیارد دلار منابع فاینانس برای ۷ طرح پایاب سدها خبر داد و گفت: فاینانس خط آبرسانی به تبریز نیز در مرحله گشایش LC است.

تصویب یک میلیارد دلار منابع فاینانس برای ۷ طرح پایاب سدهای آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ارسلان هاشمی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به واسطه اجرای طرح‌های آبرسانی طی سه دهه گذشته، هم اینک بیش از 98 درصد جمعیت استان از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از پیروزی انقلاب هیچگونه شبکه آبیاری و زهکشی مدرن در سطح استان وجود نداشت، تصریح کرد: هم اکنون به غیر از 48 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی در حال بهره‌برداری در استان، 86 هزار هکتار در مرحله اجرا بوده و 89 هزار هکتار نیز در حال مطالعه است.

هاشمی تصریح کرد: با عنایت و توجه ویژه دولت طی هشت سال اخیر پیشرفت و توسعه پروژه‌های بخش آب استان سرعت یافته و در این راستا تعداد زیادی از طرح‌های این بخش با موفقیت به پایان رسیده است.

هاشمی با اشاره به اتمام عملیات اجرایی سدهای جوقان، گلفرج جلفا، صومعه علیای میانه و یالقوز آغاج، سهند،  قیصرق، خرمدرق و ماهی‌آباد و آغاز آبگیری سد ونیار و سد شهریار در استان طی سال 91  افزود: در سال گذشته همچنین 18 هزار و 319 هکتار از شبکه‌های آبیاری و زهکشی واقع در پایاب سدها به بهره‌برداری رسیده است.

این مقام مسئول از افزایش سطح زیر کشت آبی در استان خبر داد و اضافه کرد: پس از تحقق طرح‌های شبکه‌های آبیاری و زهکشی در حال اجرا و مطالعه، 58.7 درصد از اراضی استان زیر کشت آبی رفته و 41.4 درصد بصورت دیم خواهد بود.

هاشمی، از 1.2 میلیون هکتار اراضی قابل کشت استان، 733 هزار هکتار زیر کشت می‌رود که 65 درصد آن سهم کشت دیم بوده و تنها 35 درصد به کشت آبی اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به وضعیت تامین منابع مالی برای برخی از طرح‌های آبرسانی در استان، از تصویب یک میلیارد دلار منابع فاینانس برای 7 طرح پایاب سدها خبر داد و گفت: فاینانس خط آبرسانی به تبریز نیز در مرحله گشایش LC است.

هاشمی با بیان اینکه در بخش احداث و تولید نیروگاه‌های برق آبی نیز مبلغ هزار و 30 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای نیروگاه خداآفرین تصویب شده است، افزود: احداث نیروگاه‌های مقری و قره چیلر در سال 91 آغاز شده و قرار است در مجموع 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در پروژه‌های یاد شده انجام شود. 

انتهای پیام/60002/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول