اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

/جدیدترین تحولات میدانی و امنیتی سوریه/

انهدام تونل‌های افراد مسلح در ریف دمشق/پیشروی ارتش در ادلب و حلب

عملیات گسترده ارتش سوریه در مناطق مختلف ریف دمشق در جنوب سوریه انهدام ده‌ها تونل متعلق به تروریست‌ها به همراه تجیهزات نظامی موجود در آنها را درپی داشت. این درحالی است که پیشروی ارتش در دو استان ادلب و حلب نیز همچنان ادامه دارد.

انهدام تونل‌های افراد مسلح در ریف دمشق/پیشروی ارتش در ادلب و حلب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه، یگان‌های ارتش سوریه عملیات نظامی خود در منطقه «داریا» از توابع ریف دمشق در جنوب سوریه را روز گذشته جمعه نیز ادامه دادند، این درحالی است که اکثر مناطق ریف دمشق شاهد درگیری‌های شدید و سخت نیروهای ارتش سوریه با افراد مسلح بود.

در «برزه» افراد مسلح اقدام به ترور یک مهندس سرهنگ ارتش سوریه زدند و مناطق مختلف دو استان ادلب و حلب شاهد پیشروی چشمگیر یگان‌های ارتش سوریه و عقب‌نشینی افراد مسلح در این مناطق است.

  ***آنچه در زیر می‌آید، تحولات میدانی و امنیتی سوریه به تفکیک مناطق و استان‌هاست***

دمشق و ریف آن: انهدام ده‌ها تونل متعلق به افراد مسلح

خبرنگار خبرگزاری فارس گزارش داد که یگان‌های ارتش سوریه با افراد مسلحی که تلاش داشتند، سامانه مسافربری «العباسیین» در دمشق را تصرف کنند، به شدت درگیر شدند و پس از کشته و زخمی کردن شمار زیادی از آنها مابقی مجبور به فرار از منطقه به سمت «جوبر» شدند که در جوار آن قرار دارد.

همچنین به دنبال اختلاف دو گروه از عناصر وابسته به «ارتش آزاد سوریه» با عناصر وابسته به «جبهه النصره» برسر تقسیم غنایم و سوخت‌های سرقت شده در منطقه «الحجیره» در ریف دمشق درگیری مسلحانه‌ای بین آنها رخ داد که موجب کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از هر دو طرف شد.

در «برزه» و در راه «عش‌الورور» افراد مسلح با شلیک به سمت مهندس «تمیم العبد الله»، سرهنگ ارتش سوریه، وی را هنگام بازگشت به خانه‌اش ترور کردند. این ترور ساعتی پس از ترور «علی بلان»، مدیر برنامه‌ریزی در وزارت امور اجتماعی و عضو کمیته عالی کمک‌رسانی سوریه در منطقه «المزه» در دمشق رخ داد.

اما از محور «جدیدة عرطوز» و «جدیدة الفضل» در ریف دمشق خبر می‌رسد که نیروهای ارتش سوریه عملیات نظامی گسترده‌ای را در این محور به اجرا گذاشتند که کشته و زخمی شدن شمار زیادی از افراد مسلح و انهدام خودروها و تجهیزات نظامی آنها را به دنبال داشت.

در «داریا» یگان‌های ارتش سوریه عملیات‌های خود در سراسر این منطقه را ادامه دادند و هنگام گشت زنی و بازرسی از برخی مناطق شهر چندین تونل و خندق متعلق به افراد مسلح کشف و پس از ضبط تجهیزات نظامی موجود در آنها، منهدم شدند.

اما یگان توپخانه ارتش سوریه چندین مرکز تجمع افراد مسلح در مناطق «دوما»، «حرستا»، «زملکا»، «کفر بطنا»، «برزة البلد»، «سبینة» و «المعضمیة»‌را هدف قرار داده و ده‌ها تروریست را به قتل رسانده و زخمی کردند.

إدلب: ادامه پیشروی ارتش سوریه در معره النعمان

از ادلب در شمال سوریه، خبرنگار فارس گزارش داد که یگان‌های ارتش سوریه یک تونل بزرگ را کشف را کردند که افراد مسلح از آن برای انبار و ذخیره بمب‌ها و سلاح‌ها و تجهیزات نظامی استفاده می‌کردند.

همچنین خبرنگار فارس گزارش داد که یگان‌های ارتش سوریه پیشروی قابل ملاحظه‌ای را در دو منطقه «التح» و «الحامدیة» از توابع «معرة النعمان» در ریف ادلب انجام دادند و یگان توپخانه ارتش سوریه نیز همزمان چندین مرکز تجمع افراد مسلح در این دو منطقه را هدف قرار داد، که ضمن انهدام آنها شمار زیادی از افراد مسلح مستقر در این مقرها را کشته و زخمی کرد.

از «جبل الزاویه» هم خبر می‌رسد که یگان‌های ارتش سوریه یک گروه مسلح را هدف قرار دادند که منجر به کشته و زخمی شدن تمام افراد این گروه شد.

حلب: استفاده تروریست‌ها از اهالی الشیخ مقصود به عنوان سپر انسانی

در حلب نیروهای ارتش سوریه مستقر در این شهر در تقاطع خط آهن این شهر در منطقه «المرجه» که در کنترل افراد مسلح است، با تروریست‌ها درگیر شدند. این درحالی است که منطقه «الشیخ سعید» نیز شاهد درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش سوریه با افراد مسلح بود.

از منطقه «الشیخ مقصود» نیز منابع محلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تاکید کردند که افراد مسلح مستقر در این منطقه برای جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه از اهالی منطقه به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

همچنین مناطق «اللیرمون» و «الشقیف» شاهد درگیری‌های شدید یگان‌های ارتش سوریه با افراد مسلح مستقر در این منطقه بود و در جریان هدف قرار دادن یکی از مراکز تجمع افراد مسلح وابسته به جبهه النصره در بزرگراه «حلب – دمشق» بیش از 13 تروریست جهادی تکفیری را به قتل رساندند.

این درحالی است که برای سومین روز متوالی یکی از گروه‌های جهادی تکفیری وابسته به جبهه النصره ضمن حمله به مناطق پیرامون فرودگاه نظامی «منغ» قصد پیشروی به سمت این فرودگاه را داشتند که با مقابله نیروهای ارتش سوریه وادار به عقب نشینی شدند.

غیر از آن یگان توپخانه ارتش سوریه نیز با هدف قرار دادن گروه‌های مسلح در محورهای العلقیمة – طریق المسلمیة – مایر – عندان ده‌ها نفر از آنها را کشته و زخمی کردند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول