اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

هشدار نماینده آمریکا به حکام آسیای مرکزی/ تحولات عربی را فراموش نکنید

رابرت بلیک معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت، کشورهای آسیای مرکزی نباید تحولات جهان عرب را که سبب سرنگونی برخی دیکتاتورهای کشورهای عربی شد، فراموش کنند.

هشدار نماینده آمریکا به حکام آسیای مرکزی/ تحولات عربی را فراموش نکنید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، به نقل از خبرگزاری آزادگان، رابرت بلیک معاون وزیر امور خارجه آمریکا در صفحه توئیتر خود در پاسخ به سؤال یکی از کارمندان بخش روسی "صدای آمریکا" تأکید کرد که در منطقه آسیای مرکزی، ایجاد حکومت‌های شفاف، استفاده از امکانات اقتصادی و مبارزه با فساد بسیار مهم است.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا، خواستار دقت بیشتر کاربران را در مورد مسائلی از قبیل راه جدید ابریشم، منفعت منطقه، تقویت روابط اقتصاد و تجاری میان کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی و از جمله افغانستان شد.

همچنین یکی از کاربران از بلیک پرسیده است که راه جدید ابریشم آمریکا بیشتر وعده‌های خشک و خالی و اقدامات غیرجدی است.

بلیک پاسخ داده است که اگر این دولت‌ها جاده، راه آهن و خطوط انتقال برق را بسازند، این اقدامات به همگرایی منطقه کمک می کند.

یک کاربر دیگر این شبکه با متهم کردن آمریکا به داشتن سیاستی دوگانه از بلیک پرسیده است که چرا کشورش از حکومت‌های فاسد و دیکتاتورهای آسیای مرکزی حمایت می‌کند؟

معاون وزیر امور خارجه آمریکا، پاسخ داده است که ایالات متحده سیاست دوگانه‌ای ندارد و خاطرنشان کرده که واشنگتن در آسیای مرکزی تنها از دموکراسی طرفداری می‌کند و همیشه از حکومت‌های این منطقه برای داشتن جامعه‌ای آزاد دعوت کرده تا با فساد مبارزه کنند.

رابرت بلییک روابط میان نماینده‌های جامعه شهروندی را در کشور‌های گوناگون برای همگرایی منطقه مهم ارزیابی نموده و گفته‌ است؛ آمریکا برای دانشجویان کشور‌های آسیای مرکزی و افغانستان بورسیه‌های تحصیلی اختصاص می‌دهد تا در دانشگاه‌های آمریکایی آموزش ببینند.

تحلیل گران بر این باورند که معاون وزیر امور خارجه آمریکا سیاست استفاده ابزاری از حقوق بشر و آزادی را برای فشار وارد کردن بر حکومت‌های آسیای مرکزی مطرح و خاطرنشان کرده که آمریکا نمی‌خواهد شاهد تکرار حوادث جهان عرب در این منطقه باشد ولی برخی از محدودیت‌های مدنی این زمینه را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول