اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان:

شوراها محل تولید ایده‌های تازه است/کاندیداهای خلاق به میدان بیایند

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: شوراها محل تولید فکر و ایده‌های تازه است و می‌تواند با سیاستگذاری‌های علمی و برنامه‌ریزی‌های مدون، شهرهای اسلامی، خلاق و پویا را رقم زند.

شوراها محل تولید ایده‌های تازه است/کاندیداهای خلاق به میدان بیایند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی جمالی نژاد در اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان با اشاره به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اظهار کرد: شوراها همانند یکی از منابع مهم سرمایه اجتماعی، بستر گسترده حضور حماسی مردمی است که در تعمیق حقوق شهروندی و فرهنگ نظم و احترام به قانون محسوب می‌شود.

وی افزود: شوراهای شهر به عنوان یکی از هنجارهای اجتماعی سهم عمده‌ای در تحقق توسعه ملی به خود اختصاص داده و مانند یک کارگاه عملی و آموزشی، زمینه‌های حضور مردم علاقه‌مند در عرصه‌های اجتماعی را فراهم کرده و با ارتقای فرهنگ مسئولیت‌پذیری، افراد ورزیده‌ای برای اداره امور کشور تربیت می‌کند.

معاون امور عمرانی استاندار تصریح کرد: گستردگی و وسعت جغرافیایی استان اصفهان، پراکندگی مناطق، تنوع استعدادهای منطقه‌ای و شرایط اقلیمی از یک سو و اتخاذ تصمیمات در کوتاه‌ترین زمان ممکن از سوی دیگر، ضرورت مشارکت و همبستگی اجتماعی مردم در این امور را دو چندان می‌کند.

وی ادامه داد: این همبستگی زمانی اثر بخش‌تر می‌شود که مردم در برنامه‌ریزی توسعه محلی و منطقه‌ای احساس مسئولیت کرده، دولت‌مردان به عنوان حمایت‌ کننده و تسهیل‌کننده خدمات‌رسانی به بخش‌های مختلف استان عمل و از اجرای برنامه‌های محلی که نمایندگان مردم در شوراها حمایت کنند.

جمالی نژاد افزود: انتظار این است که با حضور افراد علاقه‌مند به سرنوشت کشور و استان، منافع ملی در عرصه‌های مدیریت شهری و روستایی و بهره‌وری و کارآمدی نیروی انسانی بیشتر و انسجام ملی و همبستگی اجتماعی در میان آحاد مردم افزون‌تر شود.

وی تاکید کرد: اختلافات محلی و منطقه‌ای باید کمتر، کیفیت مدیریت شهری و روستایی مطلوب‌تر و سرمایه‌های اجتماعی و اعتماد ملی پر رنگ‌تر شود.

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان اعتقاد به خرد جمعی و تسلیم در برابر تصمیمات جمعی و اعتقاد به کار گروهی را مهم‌ترین ویژگی شورا دانست و گفت: پرهیز از اولویت دادن منافع فردی به منافع جمعی، آشنایی کامل به قانون و مقررات موجود و احترام عملی به رعایت آن، اعتقاد به اصول اعتقادی مردم و قانون اساسی و حرکت به سمت شهرهای اسلامی، روحیه تعامل با مردم و دولت و نهادها و سازمان‌های محلی، تلاش برای رفع تبعیض در مناطق مختلف شهری و روستایی، توانایی هدایت و رهبری امور جمعی و منطقه‌ای، مهم‌ترین مشخصه کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر است.

وی ادامه داد: آگاه بودن نسبت به مشکلات و آگاهی دادن به مردم در این زمینه، توانایی نیروسازی و رشد استعدادهای مردمی، داشتن ابتکار عمل برای انجام فعالیت‌ها و تصمیمات محلی به صورت پارلمان‌های محلی، توانایی ایجاد حسن اعتماد و وفاق بین اقشار مختلف مردم و استفاده از تجربیات شوراهای قبل و اهل فن از دیگر مشخصه‌های کاندیداهای شوراهای شهر است.

جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه تفاهم و توافق اخلاقی در شورا یک اصل مهم است، گفت: شورا محل تولید فکر و ایده‌های تازه بوده و می‌تواند با سیاست‌گذاری‌های علمی و برنامه‌ریزی‌های مدون، شهرهای اسلامی، خلاق و پویا را رقم زند.

انتهای پیام/63012/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول