اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش و پرورش:

85 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها پذیرش بدون کنکور دارند

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: 85 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها به سمتی حرکت می‌کند که پذیرش آنها بدون کنکور و با سوابق تحصیلی خواهد بود.

85 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها پذیرش بدون کنکور دارند

ابراهیم سحرخیز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، و در پاسخ به سئوالی در خصوص حذف کنکور اظهار داشت: مجلس طرحی را در دستور کار قرار داده است که براساس آن حذف کنکور به تدریج و در یک برنامه مشخص انجام می‌شود اما در سال‌های آینده به صورت کامل کنکور حذف نخواهد شد.

وی ادامه داد: هنوز برای 15 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها آن هم در دانشگاه‌های معتبر و رشته‌های پرطرفدار باید رقابت و کنکور برگزار شود چرا که در برخی از رشته‌ها و دانشگاه‌ها تقاضا برای ورود بسیار بالاست.

این مسئول خاطرنشان کرد: ما در دراز مدت قطعا حذف کنکور را شاهد خواهیم بود و در پنج یا شش سال آینده پذیرش دانشجو در مراکز علمی و دانشگاهی براساس سوابق تحصیلی خواهد بود.

امتحانات سه سال آخر متوسطه نهایی خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سحرخیز بیان داشت: البته در این زمینه مجلس وزارت آموزش و پرورش را موظف کرده است امتحانات سه سال آخر متوسطه به صورت نهایی برگزار شود.

وی در ادامه گفت: با نهایی شدن امتحانات عدالت آموزشی در انتخاب دانش‌آموزان توانمند براساس سوابق تحصیلی و سنجش علم و مهارت آنها عادلانه خواهد بود و اجحافی در حق دیگران صورت نمی‌‌گیرد.

رشته علوم معارف دفاعی در دانشگاه فرهنگیان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 2 میلیون دانش‌آموز در کشور زیرپوشش درس آمادگی دفاعی هستند اضافه کرد: این تعداد دانش‌آموز اعم از دختر و پسر هستند و ما بیشتر تمایل داریم یک معلم کاربلد و آشنا به مسایل دفاعی به صورت تخصصی برای این دانش‌آموزان آموزش بدهد، اما مجبور هستیم در برخی از مناطق از معلمان غیرتخصصی نیز در این حوزه استفاده کنیم.

سحرخیز در پایان متذکر شد: در همین زمینه در دانشگاه فرهنگیان رشته علوم معارف دفاعی را پیشنهاد کردیم تا ایجاد شود و معلمان متخصص در این زمینه پرورش دهیم.

انتهای پیام/62003/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول