اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدختر:

آمریکا در حمله نظامی به طبس مفتضحانه شکست خورد

امام جمعه پلدختر گفت: آمریکا در حمله نظامی به صحرای طبس مفتضحانه‌ترین شکست را خورد و این عمل حمله فیل داران ابرهه به خانه کعبه را در اذهان زنده می‌کند.

آمریکا در حمله نظامی به طبس مفتضحانه شکست خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت الاسلام علی محمد لروند در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه چهره دشمن واقعی انقلاب بیش از هر زمانی نمایان‏تر و الهی ‏بودن انقلاب نیز برای جهانیان روشن‌تر شد، گفت: واقعه طبس، ضمن ایجاد اتحاد و یکپارچگی بیشتر نیروهای انقلابی، حقانیت انقلاب اسلامی را در جوامع بین‏المللی به اثبات رساند و خداوند متعال در جریان طبس با توفان شن، پرده دیگری از چهره زشت حاکمان واشنگتن را برداشت.

وی گفت: من حیفم می‌آید در جواب کسانی که با شعار ایرانی‌گری و تعصبات غلط  می‌خواهند با عشق علوی مبارزه کنند، این بیت سعدی را نگویم«سعدی به روزگاران مهری نشسته بر دل ، بیرون نمی‌توان کرد الا به روزگاران»

خطیب نماز جمعه پلدختر به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 58 اشاره کرد و گفت: به جرات می‌توان گفت: تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کشور عزیز و نوپای ما را از بحران‌ها نجات داد.

وی افزود: این سخن امام عزیز همه چیز را تمام کرد، عظمت و بزرگی سپاه را در همین کلام امام نهفته است که «اگر سپاه نبود کشور هم نبود».

حجت الاسلام لروند تصریح کرد: امروز اگر برخی افراد داخلی به همراه استکبار از سپاه ناراحت هستند به دلیل آن است که سپاه در بین اقشار مختلف مردم به وسیله کلمه طیبه بسیج نفوذ پیدا کرده است.

وی گفت: به نظر من سپاه یک نیروی مردمی است و تا وقتی با مردم همراه است و اعتقاد به سربازی ولایت دارد و روز به روز پرنفوذتر و قوی‌تر می‌شود و رمز این عظمت در گوش به فرمان بودن ولی فقیه است که آفت آن هم دوری از مردم و ولایت است، عقیده من این است که چون موضوع حساس است، باید در گزینش سپاهیان نهایت دقت انجام شود.

امام جمعه پلدختر به دوم اردیبهشت سالروز اعلام انقلاب فرهنگی توسط حضرت امام در سال 59 اشاره کرد و گفت: همگان اهمیت انقلاب فرهنگی مخصوصا در دانشگاه‌ها را اذعان دارند رهبر عزیز انقلاب می‌فرماید: «بسیاری از مباحث علوم انسانی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، مبانیش مادیگری و حیوان انگاشتن انسان است.

وی افزود: همه فکر می‌کنند، دانشگاه اسلامی که می‌گوییم یعنی حجاب این طوری باشد، پسرها آستین کوتاه نپوشند زلف‌ها بلند نباشد، اینکه معنای دانشگاه اسلامی نیست، دانشگاه اسلامی یعنی از لحاظ ایمان، انگیزه، رفتار اسلامی، علم آموزی مومنانه دانشگاه اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: من خودم که الان چند سال است، در دانشگاه‌ها حضور دارم که کادر علمی و هیئت علمی مومن و متخصص باید وارد دانشگاه‌ها شوند، زیرا دانشجو از استاد حرف شنوی دارد، زیرا کسانی که از سرسفره جمهوری اسلامی حقوق دریافت می‌کنند، نباید خیانت کنند و باعث روحیه یاس و ناامیدی در دانشگاه‌ها شوند، لذا این موضوع باید مورد دقت قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه پلدختر به سالروز شهادت سپهبد قرنی اولین رئیس ستاد مشترک ارتش است که توسط گروهک گمراه فرقان انجام گرفت اشاره کرد و گفت: شهادت این امیر سپاه اسلام را تسلیت می‌گویم.

وی به بزرگ داشت« شیخ بهایی» اشاره کرد و افزود: به نظر من شیخ بهایی از سه جهت یک شخصیت ممتاز، مجتهد مسلم و شاعر توانمند بود و باید گفت، وی یک علامه و معمار بزرگ بود که خدمات گسترده‌ای را در زمان شاه عباس انجام و بارها به جاهایی دیگر سفر می‌کرد که از مذهب شیعه دفاع می‌کرد.

امام جمعه پلدختر به سالروز وفات «حضرت ام البنین» مادر حضرت عباس و همسر شاه ولایت اشاره کرد و گفت: این روز را به عنوان روز تکریم از مادران و همسران شهدا قرار داده‌اند که به حق نام گذاری برازنده‌ای است، حضرت ام البنین از جهت معرفت نسبت به شوهرش و همچنین عشق به امام حسین (ع) که در مذاکره او با بشیر وقتی که بشیر وارد مدینه شد، کاملا هویدا است، لذا این بانوی مومنه بسیار مورد احترام شیعه است.

انتهای پیام/2304/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول