اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

دانفورد: پیمان امنیتى کابل-واشنگتن تا 2 ماه آینده امضا خواهد شد

فرمانده ارشد نیروهاى خارجى در افغانستان با اشاره به تلاش‌ها در جهت امضای پیمان امنیتی کابل-واشنگتن اعلام کرد که این پیمان تا 2 ماه آینده امضا خواهد شد.

دانفورد: پیمان امنیتى کابل-واشنگتن تا 2 ماه آینده امضا خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از «خبرگزاری پژواک»، «جوزف دانفورد» فرمانده ارشد ناتو در افغانستان، دیروز در گفت‌وگو با اعضاى کمیسیون نیروهاى مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که کار بر روی امضای سند امنیتى بین آمریکا و افغانستان جریان دارد و این مذاکرات تا 2 ماه آینده تکمیل خواهد شد.

دانفورد افزود که با امضاء این سند، چگونگی ایفای نقش نیروهای آمریکایی و متحدان این کشور در افغانستان پس از سال ٢٠١٤ میلادى مشخص خواهد شد.

دانفورد اظهار داشت: ما امیدوار هستیم تا این سند در ماه مى یا ژوئن امضاء شود.

فرمانده کل نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان افزود: بسیار مهم است که هر 2 کشور در زمینه پیمان امنیتى قبل از فصل جنگى جارى باهم به یک تصمیم مشترک برسند.

مذاکرات بین 2 کشور در سال ٢٠١٢ میلادى آغاز شد و قرار است تا پایان امسال کامل شود.

پیش از این دانفورد به مجلس سنای آمریکا گفته بود، تصمیم‌ در مورد تعداد نظامیان آمریکایی که قرار است در افغانستان باقی بمانند، پس از پیمان امنیتی با دولت افغانستان مشخص خواهد شد.

وى در مورد حضور سربازان آمریکایى وکمبود تعداد نظامیان آمریکایى در سال جارى میلادى گفته است، تصمیم‌گیری در خصوص حضور سربازان در افغانستان، بعد از تابستان صورت خواهد گرفت.

به اعتقاد این ژنرال آمریکایی، جنگ و حملات طالبان در فصل تابستان در افغانستان شدت مى‌یابد و اکنون که بیشتر عملیات‌ها به رهبرى نیروهاى افغان به پیش می‌رود، قابلیت این نیروها بعد از جنگ‌هاى تابستانی ارزیابى خواهد شد.

با آنکه آمار رسمى در مورد تعداد حضور سربازان آمریکایى در افغانستان گفته نشده، اما شمارى از مقامات نظامی آمریکا در مشاوره به دولت این کشور، بین ٨ و ١٢ هزار سربازان در افغانستان را پیشنهاد داده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول