اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشجویی وزارت بهداشت:

8 دانشکده طب سنتی در کشور وجود دارد/ 10 دانشکده طب سنتی در لیست انتظار

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هشت دانشکده طب سنتی در کشور وجود دارد و 10 دانشکده دیگر نیز در لیست انتظار برای راه‌اندازی قرار دارند.

8 دانشکده طب سنتی در کشور وجود دارد/ 10 دانشکده طب سنتی در لیست انتظار

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین آیتی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار داشت: طب سنتی یک میراث گرانبهاست که هر ایرانی وظیفه دارد از آن مراقبت کند چراکه عمده دستورات آن بر مبنای پیشگیری است.

وی تصریح کرد: حفظ و صحه افراد به عنوان شاکله اصلی طب سنتی محسوب می‎شود که از مزیت‎های این طب، کاهش هزینه‎های دولت و دانشگاه است.

گام‎های مثبتی در زمینه پزشک خانواده برداشته شده است

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متذکر شد: طب سنتی گوهر گرانبهایی است که در اختیار کشور ما بوده و تا حدود زیادی این گوهر به واسطه بی‎لیاقتی حکمرانانی که در کشور ما بودند مورد بی‎توجهی قرار گرفت و بقیه کشورها از آن استفاده کردند.

آیتی اظهار داشت: برخی کتب دانشمندان مسلمان به عنوان مرجع در سایر کشورهای جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده در دستور قانون پنجم توسعه است، یادآور شد: گام‎های مثبتی در زمان دکتر دستجردی در این زمینه برداشته شد.

بهداشت، موضوع گسترده‎ای برای تمام جوامع جهانی است

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و درمان پزشکی افزود: در استان گلستان نیز فعالیت‎های خوبی در راستای طرح پزشک خانواده انجام شده که امیدواریم سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی گلستان این الزام قانونی را با قوت و قدرت بیشتری پیش ببرند.

آیتی با بیان اینکه حدود وظایف وزارت بهداشت بسیار وسیع و گسترده است، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و درمان، یک وزارتخانه تلفیقی و ترکیبی است که کار چند وزارتخانه هم عرض به مدد روسای دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام دادن است.

وی گفت: بهداشت، موضوع گسترده‎ای برای تمام جوامع جهانی و کشورهای قدرتمند و ثروتمند دنیاست که با چالش مواجه‎اند و از کوچکترین روستاهای کشور تا شهرهای بزرگ وظایفی وجود دارد.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان پزشکی و آموزش پزشکی تولید دارو، تامین مواد اولیه، واردات دارو و آموزش کادر پزشکی را از جمله وظایف مهم این وزارتخانه برشمرد.

انتهای پیام/83001/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول