اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار امروز صورت گرفت

تشکر ویژه آیت‌الله امینی از موضع‌گیری وحدت‌آمیز عسگراولادی

امام جمعه قم خطاب به عسگراولادی گفت: از موضع‌گیری‌های اخیر شما قلبا تشکر می‌کنم؛ اینکه این حریم را شکستید واقعا تشکر می‌کنم و این کار حاکی از ایمان شماست.

تشکر ویژه آیت‌الله امینی از موضع‌گیری وحدت‌آمیز عسگراولادی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ابراهیم امینی امروز در دیدار سرپرست و مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) خطاب به عسگراولادی نماینده ولی فقیه در این نهاد اظهار کرد: از موضع‌گیری‌های اخیر شما قلبا تشکر می‌کنم؛ اینکه این حریم را شکستید واقعا تشکر می‌کنم و این کار حاکی از ایمان شماست که مشکلات را احساس کردید و وارد میدان شدید و خوب بود که جامعه به حالت وحدت برگردد.

وی کمیته امداد را از جمله ابتکارات امام راحل دانست و افزود: ایشان عنایت ویژه‌ای به قشر محروم جامعه داشتند و تشکیل کمیته امداد از همین ویژگی ایشان ناشی می‌شود.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) امید فراوانی به کمیته امداد داشتند و انتظارشان هم این بود که نتیجه تاسیس این نهاد خودکفایی محرومان باشد زیرا امام شیفته مستضعفان بودند و عقیده داشتند پیروزی انقلاب ثمره تلاش همین اقشار بوده است.

وی با بیان اینکه در نظر بنیان‌گذار کبیر انقلاب وظیفه دولت‌ها خدمت‌رسانی به محرومان است گفت: ایشان پست‌های حکومتی در جمهوری اسلامی را ثمره تلاش‌های مردم می‌دانستند.

هدف اصلی تشکیل کمیته امداد رونق کار و اشتغال بوده است

آیت‌الله امینی چهره کمیته امداد در جامعه ایران را چهره‌ای دینی توصیف و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) بر این نظر نبود که افرادی از سوی کمیته امداد کمک‌های مجانی دریافت کنند و بیکار بمانند بلکه هدفشان این بود که از کارافتادگان مورد حمایت قرار گیرند و مددجویان نیز به خودکفایی برسند و در واقع می‌توان گفت هدف اصلی ایجاد کار و اشتغال برای همه بوده است.

امام جمعه قم با اشاره به فرهنگ سنتی ایرانی یعنی کار و تلاش از سوی همه اعضای خانواده گفت: این امر در گذشته پر رنگ‌تر بود و مشاغل خانگی رسمیت داشتند زیرا کار کردن در اسلام دارای جایگاه والایی است و افرادی که توانایی کار دارند نباید بیکار بمانند.

وی اضافه کرد: چنانچه کمیته امداد بخواهد کمک‌های بلاعوضی هم به مددجویان داشته باشد می‌تواند این اقدام را در ازای کارهای تولیدی و خدماتی آنها انجام دهد به این ترتیب که یا مواد اولیه ارزان‌تری به آنها برساند یا اینکه تولیداتشان را به قیمت بالاتر خریداری کند.

پول بدون زحمت افراد را به بیکاری سوق می‌دهد

آیت‌الله امینی در ادامه به مسئله یارانه‌های نقدی اشاره کرد و گفت: در گذشته هم یادآور شده بودم که اگر این کار توسط کمیته امداد صورت می‌گرفت بهتر بود زیرا شناخت این نهاد از خانواده‌ها بیشتر است ضمن اینکه پول رایگان موجب بیکاری برخی افراد شده و بر مشکلات می‌افزاید.

امام جمعه قم انتخابات ریاست جمهوری را مورد توجه قرار داد و افزود: این دوره از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بوده و دشمنان توجه خود را بر روی ایران متمرکز کرده‌اند؛ انتخاب شخص رئیس جمهور و اینکه او اصلح باشد هم اهمیت زیادی دارد تا مشکلات کشور حل شوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر فرد غیر اصلحی برگزیده شود مشکلاتی را به وجود می‌آورد و علاوه بر این باید برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای هم تلاش کنیم.

انتهای پیام/78004/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول