اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار با آیت‌الله استادی صورت گرفت

روایت عسگراولادی از پناهنده شدن به خانه آیت‌‌الله استادی

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: روزی از خانه امام در قم خارج شدیم و به محض بیرون آمدن مورد تعقیب مأموران شاه قرار گرفتیم و به خانه‌ای پناهنده شدیم که معلوم شد منزل آیت‌الله استادی بوده است.

روایت عسگراولادی از پناهنده شدن به خانه آیت‌‌الله استادی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حبیب‌الله عسگر‌اولادی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) با آیت‌الله استادی با اشاره به خاطره‌ای از دوران پیش از انقلاب اظهار کرد: تا زمانی که مردم به کمک رهبری، مراجع و روحانیت در وضع خود تغییری به وجود نیاورده بودند هیچ گشایشی در کار آنها نبود.

وی افزود: مردم ایران به تدریج به لوازم تقلید و تبعیت از مراجع ملزم شدند و مراجع نیز خود را در متن اجتماع جای دادند.

نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی با اشاره به دستگیری امام راحل در 15 خرداد 42 خاطرنشان کرد: مردم قم و تهران و بسیاری از شهرها به پا خاستند و شرایط به گونه‌ای رقم خورد که دریافتیم تا هجرتی صورت نگیرد نمی‌توان جان ایشان را حفظ کرد.

وی ادامه داد: زمانی که مردم ملتزم به تقلید شدند مراجع نیز جایگاه واقعی خود را یافته و مسئولیت‌هایشان بسیار بیشتر شد به طوری که در طلیعه انقلاب اسلامی تعداد زیادی از آنها دستگیر و سختی‌های بسیاری را متحمل شدند.

عسگراولادی با بیان اینکه روزی از خانه امام راحل در قم خارج شدیم و به محض خروج از سوی مأموران شاه مورد تعقیب قرار گرفتیم عنوان داشت: در آن هنگام مشاهده کردیم درب خانه‌ای باز است و به سرعت وارد آن منزل شدیم و دیدیم که خانه آیت‌الله استادی بوده است.

نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: ما چهار ‌جوان بودیم که دو نفرمان به خانه آیت‌الله استادی پناهنده شدیم و دو نفر دیگر دستگیر شدند؛ این خاطره باید از سوی نسل جوان مورد توجه قرار گیرد که این انقلاب چگونه با حمایت روحانیت و تغییر نگرش مردم ایران در گرایش به سمت تبعیت از رهبران دینی شکل گرفت.

انتهای پیام/78004/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول