اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد امام خمینی:

1500 میلیارد تومان از پس‌انداز قرض‌الحسنه مردم به محرومان رسید

سرپرست کمیته امداد امام خمینی گفت:‌ ما توانستیم یک‌هزار و 500 میلیارد تومان از پول‌هایی که مردم به عنوان قرض‌الحسنه در بانک‌ها گذاشته‌اند را به خانواده محرومان ببریم.

1500 میلیارد تومان از پس‌انداز قرض‌الحسنه مردم به محرومان رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسین انواری چهارشنبه شب در دیدار نماینده ولی فقیه و اعضای شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی با آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به زلزله بوشهر گفت: نیروهای کمیته امداد به منطقه اعزام شدند و رایزنی‌های لازم در این مرحله از کار را انجام داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی لازم برای بازسازی منطقه برای مددجویان زیرپوشش کمیته امداد که حدود 800 واحد است وجود دارد که رایزنی‌ها با استانداری انجام شده است و منتظریم که نحوه کار را اعلام کنند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه مقداری امکانات فراهم و برای زلزله‌زدگان ارسال کردیم و بخشی هم در حال آماده‌ شدن برای ارسال است، ابراز داشت: فعلا اعلام شده است امداد وارد نشود تا هلال احمر شرایط را به حالت عادی برساند.

وی با عرض تسلیت برای درگذشتگان حادثه زلزله بوشهر به آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: ما آمادگی لازم را داریم و اعلام می‌کنیم برای ما توفیقی است که بتوانیم در منطقه خدمتی را ارائه کنیم.

انواری در ادامه با اشاره به جایگاه امداد در کشور گفت: در طول سه دهه گذشته در دعواهای سیاسی و کشمکش‌های آنچنانی امداد را وجه‌المصالحه این دعواها قرار داده‌اند.

وی تاریخچه تاسیس کمیته امداد را به شروع نهضت حضرت امام دانست و یادآور شد: در آن زمان امام خمینی عده‌ای را مامور کردند تا به خانواده زندانیان، شهدا و آسیب‌دیدگان از نظام شاهنشاهی رسیدگی شود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه این دوره ارزشمندی بود و آثار زیادی از خود به جای گذاشت، یادآور شد: خانواده‌های زیادی می‌توانستند در اثر فشارهای شاهنشاهی نابود شوند اما با رسیدگی به آنها احیا شدند و در حال حاضر فرزندان آنها در صحنه خدمت در دستگاه‌های مختلف مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه 20 روز پس از پیروزی انقلاب کمیته امداد به دستور امام خمینی تاسیس شد، ابراز داشت: برخی نگاه سطحی به کمیته امداد دارند در صورتی که وقتی تفکر حضرت امام را در این خصوص مورد بررسی قرار می‌دهیم می‌بینیم کمیته امداد یکی از قطعات نورانی منظومه‌ای است که امام ساختند.

انواری امداد را حلقه گمشده نهضت‌های بیداری اسلامی دانست و افزود: آنچه در نهضت‌های بیداری اسلامی در کشورها خلاء آن به شدت به چشم می‌خورد امداد است که در انقلاب‌هایی که صورت گرفته چگونه به محرومان رسیدگی کنند.

وی با اشاره به اینکه نهاد مقدس امداد جایگاه ویژه‌ای در نظام ولایی ما دارد، خاطرنشان کرد: طبق تاکید امام خمینی در امداد، مدد به زندگی شرافتمندانه محور است نه اینکه تنها خوراک و پوشاک تامین شود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی ادامه داد: امداد تلاش می‌کند استعداد‌هایی که در این خانواده‌ها وجود دارد بارور شود، قابلیت‌ها به میدان بیاید و برای یک زندگی شرافتمندانه ثبات پیدا کند.

وی با بیان اینکه امداد به این سمت حرکت کرده است و نقاط بسیار ارزشمندی را در حوزه فرهنگی توانسته تثبیت کند، یادآور شد: کار فرهنگی برای دانش‌آموزان و دانشجویان، مهارت‌آموزی زنان سرپرست خانوار، سرمایه‌گذاری برای سالمندان، حرفه‌آموزی و اشتغال از جمله اقدامات کمیته امداد است.

انواری هدایت دانش‌آموزان بعد از سال نخست متوسطه به سمت هنرستان‌ها را از رویکرد‌های امداد با کمک آموزش و پرورش ذکر کرد و گفت: این دانش‌آموزان بعد از اینکه دیپلم دریافت می‌کنند می‌توانند به عنوان یک تکنسین وارد بازار کار شوند البته تسهیلاتی هم باید فراهم شود که بتوانند دانشگاه را هم طی کنند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در دو سال گذشته تنها دستگاهی بوده که توانسته اشتغال با ثبات را تدارک ببیند، اظهار داشت: ما توانستیم یک‌هزار و 500 میلیارد تومان از پول‌هایی که مردم به عنوان قرض‌الحسنه در بانک‌ها گذاشته‌اند را به خانواده محرومان ببریم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی افزود: این کمک‌ها به جز ارزش اقتصادی و احیاء خانواده نیازمندان، آثار مطلوبی دارد که می‌تواند استعداد‌ها را شکوفا کند و نشاط و عزت نفس را در این خانواده‌ها افزایش دهد.

وی تقویت و تحکیم بنیان خانواده را از برنامه‌های کمیته امداد ذکر کرد و گفت: تنها دستگاهی که توانست به عنوان دستگاه برتر در حوزه اشتغال حرکت داشته باشد و لوح تقدیر دریافت کند به اذعان دولت و مجلس امداد بود.

انواری اتصال به حوزه‌های علمیه و ائمه جمعه را جزو دستور کار کمیته امداد دانست و یادآور شد: در بحث ساخت حوزه‌های علمیه کارهای بسیار زیادی انجام شده است و امیدواریم ما بتوانیم کمک‌های موثر مردمی را برای این امر حیاتی و بزرگ جاری کنیم.

انتهای پیام/78010/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول