اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌آیت‌الله کعبی:

معتقدین به مکتب ایرانی صلاحیت ورود به انتخابات را ندارند

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مطالبه رهبری برای شرکت تمام گروه‌های سیاسی پایبند به مبانی نظام در انتخابات گفت: معتقدین به مکتب ایرانی و فتنه‌گران صلاحیت ورود به انتخابات را ندارند.

معتقدین به مکتب ایرانی صلاحیت ورود به انتخابات را ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله عباس کعبی چهارشنبه شب در جمع فرماندهان و بسیجیان طرح صالحین ناحیه امام رضا علیه‌السلام که در مسجد طفلان مسلم برگزار شد اظهار داشت: در فرهنگ شیعه وقایع سال دهم و یازدهم هجری قمری که به پرچمداری حضرت زهرا(س) در دفاع از حریم ولایت شکل گرفت همچنان در بستر تاریخ جاری است.

وی ادامه داد: فاطمیه مانند عاشورا معیار تشخیص حق و دفاع از اسلام ناب محمدی است و همواره برای ما حیات‌بخش و جهت‌نما بوده و خواهد بود و ما می‌توانیم در پرتو حماسه فاطمی، حماسه سیاسی سال 92 را با شور رقم بزنیم.

عضو خبرگان رهبری در ادامه به بیان ماجرای مباهله در زمان پیامبر اکرم (ص) پرداخت و ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا (ص) به شهادت قرآن نمونه و الگوی زن مسلمان از لحاظ ایمان، کرامت، معرفت، تقوی، ارزش‌ و خصلت‌های انسانی و دینی است و بهترین زن در طول تاریخ است.  

همه فهم بودن سخنان رهبری در تبیین مصادیق حماسه سیاسی

آیت‌الله کعبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در سال 92 و با تاکید بر بازخوانی و دقت در بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی در تبیین این شعار اظهار داشت: بیانات رهبر انقلاب اسلامی به قدری گویا و واضح بود که نیاز به تفسیری ندارد و فقط باید آن را بازخوانی و عمل کرد، ایشان در تبیین ملاک اصلح فرمودند «کسی را انتخاب کنید که نقاط قوت رئیس جمهور فعلی را داشته و نکات منفی وی را نداشته باشد»، این حرف نیاز به شرح بسط مفصل ندارد و همه مردم با شنیدن آن ملاک و معیارهایی برایشان تداعی می‌شود.

وی با بیان اینکه سخنان مقام معظم رهبری در خصوص حماسه سیاسی دارای پنج نکته اساسی است، ادامه داد: نکته اول که معظم له بر آن تاکید کردند، خلق حماسه سیاسی با شرکت همگانی در انتخابات بود، بر اساس این رهنمود شرکت در انتخابات، تبلیغ برای آن، ایجاد حساسیت، هوشمندی، بصیرت و فعالیت انتخاباتی بر همه واجب است تا حماسه‌ای بزرگ آفریده شود. شرکت گسترده در انتخابات باعث ناامیدی دشمن، اصلاح اوضاع اقتصادی، بی‌اثر کردن تحریم‌ها و تسریع در روند رشد و حرکت در مسیر بالندگی انقلاب خواهد شد.

تبلیغ چهره به چهره حضور در انتخابات

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه شرایط امروز کشور برای خلق حماسه‌ای بزرگ نیاز به همدلی و احساس مسئولیت دوران جنگ دارد تصریح کرد: از امروز تا روز انتخابات بسیجیان باید با همت مضاعف و احساس مسئولیت در قبال نظام و انقلاب وارد صحنه شده و به صورت چهره به چهره برای حضور مردم در پای صندوق‌های رای تبلیغ کرده تا زمینه‌ساز خلق حماسه سیاسی مورد نظر رهبر انقلاب اسلامی شوند.

آیت‌الله کعبی با اشاره به اینکه حضور تمام سلایق و جریان‌های سیاسی معتقد به نظام و مبانی جمهوری اسلامی ایران در انتخابات از دیگر مطالبات مقام معظم رهبری است ابراز داشت: این سخن رهبری به معنای آن است که انتخابات مربوط به یک جریان، گروه، حزب و مجموعه خاص نیست و متعلق به تمام ملت ایران است و شرکت در آن وظیفه و حق همه است، ولی نباید اینگونه تفسیر شود که فتنه‌گران و منحرفین نیز تایید صلاحیت می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه فتنه‌‌گران و منحرفین جزئی‌ترین شرایط کسب صلاحیت را ندارند تصریح کرد: کسانی که مکتب ایرانی را در مقابل مکتب اسلامی مطرح کرده‌اند و دوره اسلام‌گرایی را تمام شده می‌دانند چگونه انتظار دارند برای انتخابات ریاست جمهوری تایید صلاحی شوند؟

عضو خبرگان رهبری با اشاره به تکثر کاندیداها از تمام سلیقه‌ها و جریان‌های سیاسی برای حضور در انتخابات اظهار داشت: این مسئله بیانگر این نکته است که انتخابات در ایران در دست مردم است و مردم سکان هدایت کشور را به اشخاص می‌سپارند.

‌آیت‌الله کعبی ‌تمکین نامزد‌های انتخاباتی در برابر قانون را مطالبه رهبر انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: فصل‌الخطاب در کشور قانون است و همه باید به تصمیم قانون و مراجع قانونی مانند شورای نگهبان تن دهند و جریان‌هایی که مقابل مراجع قانونی مانند شورای نگهبان می‌ایستند صلاحیت حضور در انتخابات را ندارند، مردم ایران در صورت قانون‌گریزی در انتخابات، با کسب تجربه از وقایع سال 88 هوشمندتر و بصیرتر در مقابل متمردان از قانون ایستاده و واکنش سریع نشان خواهند داد.

وی نکته دیگر در بیانات رهبری را مربوط به چگونه انتخاب کردن کاندیدای اصلح ذکر کرد و گفت: همان‌گونه که ایشان فرمودند رئیس جمهور آینده باید نقاط ضعف رئیس جمهور فعلی را نداشته و نقاط قوت وی را داشته باشد. رئیس جمهور باید پر کار، با نشاط، دارای روحیه جهادی، انقلابی و استفاده از خرد جمعی باشد. منتخب ملت باید ولایت‌مدار بوده و تدابیر رهبری را اجرا کرده و از ظرفیت کشور برای رفع مشکلات اقتصادی، بیکاری و پیشبرد اهداف انقلاب و نظام به بهترین وجه بهره‌برداری کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: از مهم‌ترین ویژگی‌های رئیس جمهور آینده این است که انقلابی بوده و روحیه محافظه‌کار و ایستا نداشته و به دنبال منافع حزب و گروه وابسته به آن نباشد، خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار داده و روحیه انقلابی داشته باشد و همه باید بدانیم که تنها انقلابی‌گری است که در این دوره برای حل مشکلات و بحران‌های کشور جواب می‌دهد.

آیت‌الله کعبی نکته آخر در سخنان رهبری را حمایت نکردن ایشان از کاندیدای خاص ذکر کرد و گفت: رهبری فرمودند من یک رای دارم و هر کس درباره حمایت از نامزدی خاص نسبتی به من بدهد، این نسبت درست نیست و از رای من هیچ کس مطلع نخواهد شد، این صحبت دارای این نکته است که مردم باید برای انتخاب اصلح دقت و تحقیق کرده و با معتمدین خود مشورت کنند و تنها هدفشان رسیدن به انتخاب اصلح باشد و صرف حمایت گروهی خاص از یک نامزد به وی رای ندهند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم انقلابی و همیشه در صحنه ایران اسلامی در این عرصه جدی، با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری و با بصیرت کامل وارد صحنه شده و با عزم و اراده و با شوری انقلابی به سمت خلق حماسه سیاسی گام بردارند.

انتهای پیام/78009/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول