اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در سالروز «روز اسیر فلسطینی»

4900 فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند

امروز 17 آوریل مصادف با «روز اسیر فلسطینی» است که شورای ملی فلسطین به عنوان بالاترین نهاد سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در سال 1974 به دلیل وفاداری به اسرا و جانفشانی‌های آنها، این روز را نامگذاری کرد.

4900 فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری سما، روز 17 آوریل روزی است که نخستین اسیر فلسطینی به نام «محمود بکر حجازی» در اولین تبادل اسرای بین فلسطینیان و رژیم اشغالگر از زندان آزاد شد.

بر اساس گزارش وزارت امور اسرا و آزادشدگان فلسطین در حال حاضر 4900 فلسطینی از جمله 14 زن در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند که قدیمی‌ترین اسیر زن نیز «لینا الجربونی» از مناطق اشغالی سال 1948 است که 18 آوریل سال 2002 به اسارت درآمد و مدت حکومیت 17 ساله را طی می‌کند.

بر اساس این گزارش همچنین 14 نماینده پارلمان و دو وزیر سابق و ده‌ها نفر از رهبران سیاسی و خبرنگاران در اسارت صهیونیست‌ها هستند و تعداد افرادی که در بازداشت اداری هستند به 168 نفر رسیده است که بدون محاکمه و اتهام در بازداشت بسر می‌برند.

بر پایه این گزارش تعداد کودکان اسیر فلسطینی نیز به 235 نفر رسیده است که سن آنها زیر 18 سال است و 35 کودک نیز سنی زیر 16 سال دارند.

در این گزارش همچنین آمده است که 523 اسیر فلسطینی به حبس ابد محکوم شده‌اند و تعداد اسرای بیمار در زندان‌ها نیز اواخر مارس گذشته به حدود 1200 نفر رسید و تا کنون 204 نفر از اسرا در زندان به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول