اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر منابع انسانی استانداری آذربایجان‌شرقی تأکید کرد

ضرورت سنجش کیفیت خدمت‌رسانی به مردم در دستگاه‌های اجرایی

مدیرکل دفتر منابع انسانی استانداری آذربایجان‌شرقی بر ضرورت سنجش کیفیت خدمات دولتی و خدمت‌رسانی به مردم در دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد.

ضرورت سنجش کیفیت خدمت‌رسانی به مردم در دستگاه‌های اجرایی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا مهرآسا ظهر امروز در جلسه توجیهی ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در تبریز، اظهار داشت: ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها براساس اهداف تعیین شده در برنامه‌ پنجم توسعه و بخشنامه‌های مربوط، هر ساله صورت می‌گیرد و دفتر منابع انسانی استانداری در راستای ایفای یکی از نقش‌های حاکمیتی استانداران نسبت به سنجش میزان موفقیت واحدهای اجرایی استان و تحقق  عملکرد آنها در سال 1391 اقدام می‌کند.

وی افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی استان اهداف و برنامه‌های خود را وارد سامانه مذکور کرده و از 10 اردیبهشت‌ماه سال جاری به همراه مستندات در جلسات ممیزی این دفتر شرکت و از عملکرد خود دفاع می‌کنند.

مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان شرقی ضمن تشریح شاخص‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها و چگونگی ورود اطلاعات به سامانه جامع ارزیابی عملکرد کشور، بیان داشت: استقرار و توسعه دولت الکترونیک، عدالت استخدامی و ساماندهی نیروی انسانی، اصلاح ساختار و تمرکززدایی، استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد و ارتقای بهره‌وری، توانمندسازی نیروی انسانی، خدمت‌رسانی به  مردم و شهروندان و سلامت اداری شاخص‌هایی هستند که عملکرد دستگاه‌های اجرایی بر اساس آن سنجیده می‌شود.

مهرآسا خاطرنشان کرد: در سال جاری شاخص‌های نهادینه‌سازی فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی براساس گزارش ستاد اقامه نماز استان، اخذ شناسنامه ملی 13 رقمی برای اشخاص حقوقی و  مدیریت سبز با موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی در واحدهای اجرایی به مجموعه شاخص‌های ارزیابی عملکرد افزوده شده است.

وی، سنجش کیفیت خدمات دولتی و خدمت‌رسانی به مردم و شهروندان در چارچوب قوانین و مقررات نظام اداری در دستگاه‌های اجرایی را ظرفیت مناسبی برای ارتقای عملکرد و ایجاد فضای رقابتی مثبت برای تعالی سازمانی دستگاه‌ها عنوان کرد و افزود: دستگاه‌های برتر در این ارزیابی علاوه بر معرفی و تجلیل در سطح ملی در قالب جشنواره شهید رجایی استانی نیز مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

مهرآسا گفت: بدیهی است عملکرد ضعیف دستگاه‌ها به منزله عدم تحقق اهداف برنامه‌های توسعه و تکالیف قانونی تلقی شده و نشان‌دهنده شکاف بین اهداف دولت خدمتگزار در توسعه فرهنگ عدالت گستری و خدمت به بندگان خدا و ارتقای کارآمدی، بهره‌وری، پاسخگویی و شفافیت عملکرد دستگاه‌ها و همچنین منویات مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی و ابلاغی نظام اداری کشور بوده و قابل توجیه نخواهد بود.

مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان شرقی در پایان کارگروه تحول اداری استان در سال گذشته بیش از 12 دستگاه اجرایی و 16 نفر از کارکنان دستگاه‌های اجرایی را به عنوان اعضای تیم کاری برتر در ارزیابی عملکرد به ستاد جشنواره شهید رجایی استان معرفی کرد. 

انتهای پیام/60002/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول