اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یعلون: شاید مجبور شویم به تنهایی از خود دفاع کنیم/ حزب‌الله آماده رویارویی با اسرائیل است

وزیر جنگ رژیم ‌صهیونیستی می‌گوید دنیا باید در برابر ایران بایستد، اما ممکن است اسرائیل مجبور شود به تنهایی از خود دفاع کند.

یعلون: شاید مجبور شویم به تنهایی از خود دفاع کنیم/ حزب‌الله آماده رویارویی با اسرائیل است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، «موشه یعلون» روز سه‌شنبه گفت جهان باید در برابر ایران بایستد، اما ممکن است شرایطی پیش آید که اسرائیل مجبور شود به تنهایی از خود دفاع کند.

دو روز قبل هم «بنی گانتز» رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل گفته بود اسرائیل می‌تواند به تنهایی از خود دفاع کند. مقامات اسرائیلی‌ بارها از دولت آمریکا خواسته‌اند تا در برابر برنامه هسته‌ای ایران گزینه جدی حمله نظامی را مطرح کند، اما آمریکا تاکنون به این خواسته تن نداده است.

وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی که دیروز در مراسم سالگرد شکل‌گیری این رژیم صحبت می‌کرد، گفت: جهان باید نبرد با ایران را رهبری کند، اما اسرائیل باید این را در نظر داشته باشد که ممکن است مجبور شود به تنهایی از خود دفاع کند.

وی با تکرار ادعای نظامی بودن ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، گفت برنامه هسته‌ای ایران «بزرگترین خطری است که اکنون نه تنها اسرائیل، بلکه تمام خاورمیانه و کشورهای توسعه‌یافته را تهدید می‌کند. تهران در چند سال گذشته برنامه نظامی هسته‌ای را پیگیری کرده که نتایج آن می‌تواند تراژیک باشد.»

یعلون دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را منجر به آغاز «رقابت تسلیحاتی» در منطقه و «کابوسی برای غرب» توصیف کرد.

وی در مورد توان گروه‌های مقاومت هم گفت حزب‌الله و حماس اکنون به هزاران فروند موشک و راکت مجهز هستند و می‌توانند شهرهای اسرائیل را هدف قرار دهند.

وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی همچنین گفت «حزب‌الله برای رویارویی با اسرائیل آماده است و ایران و سوریه هم از آن حمایت می‌کنند».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول