اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌کل ثبت اسناد چهارمحال و بختیاری خبر داد

رشد 18 درصدی درآمدهای ثبتی چهارمحال و بختیاری

سرپرست اداره‌کل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری از رشد 18 درصدی درآمدهای ثبتی استان در سال گذشته خبر داد.

رشد 18 درصدی درآمدهای ثبتی چهارمحال و بختیاری

محمدحسن بهادر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: درآمدهای ثبتی بعد از درآمدهای مالیاتی در صدر درآمدهای استانی قرار دارد.

وی از رشد 18 درصدی درآمدهای ثبتی استان خبر داد و گفت: در سال گذشته 46 میلیارد و 854 میلیون ریال درآمد ثبتی در این استان جمع‌آوری شده است.

بهادر در ادامه از نامگذاری یکی از میادین شهرکرد به نام میدان ثبت اسناد خبر داد و گفت: پس از نامگذاری دو خیابان در شهرهای اردل و فارسان به نام ثبت اسناد، میدانی در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری به نام میدان ثبت اسناد نامگذاری شد.

سرپرست اداره‌کل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری افزود: پس از پیشنهاد نامگذاری خیابان‌ها و میادین جدیدالاحداث در مرکز استان در اواسط آبانماه سال 1391 به شورای اسلامی شهر شهرکرد، با آغاز بهار سال 1392، توسط شهرداری شهرکرد یک میدان در منطقه مهدیه شهرکرد، جنب گلزار شهدای مهدیه به نام «میدان ثبت اسناد» نامگذاری شد.

بهادر گفت: هدف از نامگذاری این میدان به تأسی از طولانی‌ترین آیه قرآن، آیه دین - 282 سوره بقره، ترویج و اعتلای جایگاه سند رسمی در جامعه است.

وی در ادامه از رشد 58 درصدی وکالت‌های فروش املاک در استان خبر داد و افزود: در سال گذشته معاملات املاک با 10 هزار و 337 فقره سند دارای رشد 19 درصدی و نقل و انتقالات اتومبیل با 22 هزار و 552 سند دارای رشد 12 درصدی نسبت به سال پیش از آن بوده است.

بهادر افزود: در این دوره 9 هزار و 41 وکالت فروش املاک در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شده که در مقایسه با سال 90 بیش از 58 درصد رشد داشته است.

این مسئول تصریح کرد: متأسفانه سختگیری برخی از ادارات که متولی پاسخ استعلام برای معاملات قطعی مردم هستند، موجب افزایش وکالت‎های فروش املاک در استان بوده و این سختگیری‌ها در یک حساب سرانگشتی به ضرر آن ادارات خواهد بود.

انتهای پیام/68004/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول