اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درخواست قطر برای حمایت تسلیحاتی بیشتر از تروریست‌های سوریه/ مخالفت صدراعظم آلمان با درخواست دوحه

شیخ «حمد بن جاسم آل ثانی» نخست‌وزیر قطر بار دیگر از جامعه بین‌المللی خواست کمک‌های خود به معارضان مسلح سوری را افزایش دهند.

درخواست قطر برای حمایت تسلیحاتی بیشتر از تروریست‌های سوریه/ مخالفت صدراعظم آلمان با درخواست دوحه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری المنار، شیخ «حمد بن جاسم آل ثانی»، نخست وزیر قطر که در آلمان به سر می‌برد، روز گذشته سه‌ شنبه از جامعه بین المللی خواست کمک‌های خود به معارضان مسلح سوری را افزایش دهد.

نخست وزیر قطر که پس از دیدار با «آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرده بود، گفت: مهم آن است که در سریع‌ترین وقت ممکن به راه حلی برای نزاع و درگیری جاری در سوریه دست پیدا کنیم و خواسته‌ها و مطالبات مردم این کشور را محقق کنیم.

حمد بن جاسم با بیان اینکه در این راستا جامعه بین المللی باید آشکارا و تاثیرگذار وارد عمل شود، گفت: از زمان آغاز بحران سوریه دوبار راهی دمشق شدم، اما پاسخ مناسبی دریافت نکردم.

نخست وزیر قطر مدعی شد که جز با مانورهایی از سوی رئیس جمهوری سوریه مواجه نشده و این موجب شده تا باور در آنها شکل گیرد که تنها گزینه برجای مانده راه حل نظامی است.

از سوی دیگر آنگلا مرکل نیز در سخنانی گفت: همه برای یافتن راه حل تلاش می‌کنیم و امیدواریم گفت‌وگوها و مذاکراتی سیاسی در این خصوص انجام شود

صدر اعظم آلمان افزود: با نخست وزیر قطر درباره نحوه فراهم کردن شرایط و زمینه لازم برای برگزاری چنین مذاکراتی گفت‌وگو کردیم و احتمال اینکه بحران سوریه منجر به تزلزل ثبات و استقرار در منطقه خاورمیانه شود، یک حقیقت است.

وی در ادامه بار دیگر تاکید کرد: کمک نظامی به معارضان سوری برای آلمان به دلایل قانونی مطرح نیست و آلمان اجازه ندارد، در مناطقی که شاهد نزاع و درگیری است، به طرف‌های درگیر سلاح بفروشد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول