اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان:

تشکل‌های دانشجویی می‌توانند در سرنوشت کشور مؤثر باشند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان با بیان اینکه تشکل‌های دانشجویی در ایجاد تحول در کشور مؤثرند، گفت: این تشکل‌ها می‌توانند با اتحاد، انسجام و برنامه‌ریزی صحیح در انتخاب فرد شایسته برای ریاست‌جمهوری کشور تأثیرگذار باشند.

تشکل‌های دانشجویی می‌توانند در سرنوشت کشور مؤثر باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان احمدعلی فروغی پیش از ظهر امروز در نخستین همایش تشکل‌های سیاسی مذهبی دانشگاه‌های آزاد اسلامی با موضوع تبیین و بررسی تشکل‌های سیاسی و هیئت‌های مذهبی در حماسه سیاسی و اقتصادی با اشاره به کلامی از امام خمینی(ره) که فرمودند که دانشگاه‌ها کارخانه انسان‌سازی هستند، اظهار کرد: دانشگاه رسالت‌های مختلفی در زمینه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بر عهده دارند و باید در تمام این زمینه‌ها برنامه‌هایی برای دانشجویان داشته باشد.

وی افزود: دانشگاه باید بتواند انسان‌هایی تربیت کند که اعتقادات راسخی به مسایل دینی داشته و از جنبه اجتماعی نیز انسان‌هایی انتقادپذیر و انتقادکننده باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان تاکید کرد: دانشجویان همچنین از جنبه‌های علمی و اقتصادی باید نیروهایی را تربیت کند که بتوانند چرخ صنعتی کشور را بچرخانند.

وی با بیان اینکه تمام این مسایل بستگی به نقش استاد در کلاس‌ها دارد که باید بتواند حرف خود را با کمال شجاعت و مبتنی بر واقعیت‌های روز جامعه بیان کند، اضافه کرد: تحقیقات علمی دانشگاه‌ها و ابداع روش‌های جدید و طرح‌های ابتکاری در اقتصاد کشور بسیار تاثیرگذار است.

فروغی به ارائه مثالی در این مورد پرداخت و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی طرحی به نام تغییر فتوسنتز گندم را در دست دارد که به کمک آن گندمی که در 9 ماه به بار می‌نشیند در عرض سه ماه تولید می‌شود، میزان آب مصرفی برای تولید گندم در این طرح یک سوم فعلی و بازده آن 2.5 برابر تولید گندم در حالت فعلی است.

وی ادامه داد: اگر این طرح به نتیجه برسد به زودی صادرکننده گندم خواهیم بود و این محصول در تمام مناطق خشک و گرم قابل تولید است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان با اشاره به فرمایش رهبر درباره اینکه دانشگاه‌ها باید نیروی سیاسی تربیت کند، تصریح کرد: دانشجو نباید بر سرنوشت کشور بی‌تفاوت باشد و تشکل‌های دانشجویی در این مسئله نقش اساسی دارند.

وی اضافه کرد: دانشجویان باید واقعیت‌های جامعه را بدون تبعیض قائل شدن درباره فردی خاص در نظر بگیرند و با اتحاد، انسجام و برنامه‌ریزی صحیح در انتخاب فرد شایسته در انتخابات ریاست‌جمهوری کشور تأثیرگذار باشند.

انتهای پیام/63008/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول