اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین ستاد انتخابات استان بوشهر:

1438 نفر به شوراهای اسلامی شهر و روستای بوشهر راه می‌یابند

جانشین ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: در انتخابات‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا هزار و 438 نفر به عنوان اعضای این شورا در استان انتخاب می‌شوند.

1438 نفر به شوراهای اسلامی شهر و روستای بوشهر راه می‌یابند

نصرالله شفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر با بیان اینکه دیروز 28 نفر برای شرکت در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: 418 حوزه برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان بوشهر تعیین شده است که 381 روستا و 37 شهر را زیرپوشش دارد.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به مدت 7 روز ادامه دارد، اضافه کرد: 338 روستای استان که زیر هزار و 500 نفر جمعیت دارند تعداد اعضای آنها سه نفر، 43 روستا که جمعیت آنان بالای هزار و 500 نفر است تعداد اعضای آنها 5 نفر و از 30 شهر که زیر 20 هزار نفر جمعیت دارند 5 نفر به شوراهای اسلامی راه می‌یابند.

این مسئول ادامه داد: در سه شهر تا 50 هزار نفر جمعیت 7 نفر، سه شهر تا 100 هزار نفر جمعیت 9 نفر و شهر بوشهر نیز که بالای 100 هزار نفر جمعیت دارد، 11 نفر به شوراهای اسلامی راه می‌یابند.

جانشین ستاد انتخابات استان بوشهر اضافه کرد: در شهرها و روستاهای زلزله‌زده دشتی هم تمهیدات لازم برگزاری انتخابات صورت گرفته است به گونه‌ای در نخستین روز ثبت‌نام شاهد حضور داوطلبان در ستاد انتخابات برای عضویت در شوراهای اسلامی بودیم‌.

شفیعی با بیان اینکه ثبت‌نام در دفاتر پیشخوان دولت، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: داشتن حداقل مدرک فوق دیپلم در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، لیسانس در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت، در روستاهای زیر 200 خانوار جمعیت سواد خواندن و نوشتن  و بالای 200 خانوار داشتن حداقل دیپلم الزامی است.

وی تاکید کرد: با شرایطی که در پیش است انتظار می‌رود شاهد حضور پرشور مردم همیشه در صحنه در انتخابات باشیم.

انتهای پیام/66006/ز20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول