اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گزارشی از جدیدترین تحولات میدانی - امنیتی حلب

جنوب شهر حلب در قبضه ارتش سوریه/ قطع خطوط امدادی تروریست‌ها

ارتش سوریه درحالی به پیشروی خود در جنوب حلب ادامه می‌دهد که پیش‌بینی شده در روزهای آتی این منطقه به کنترل ارتش سوریه درآید. تسلط ارتش بر این منطقه، مناطق در کنترل افراد مسلح را به دو بخش تقسیم و خطوط امدادی آنها را قطع می‌کند.

جنوب شهر حلب در قبضه ارتش سوریه/ قطع خطوط امدادی تروریست‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، منابع آگاه در میان معارضان سوری و همچنین تروریست‌های غیرسوری که در کنار افراد مسلح در شهر حلب، دومین شهر بزرگ سوریه و پایتخت اقتصادی این کشور می جنگند، اعتراف کردند که یگان‌های ارتش سوریه پیشروی‌های چشمگیری را در جبهه‌های العزیزیه پل عسان، الشیخ سعید و المرجه محقق کرده‌اند.

در این راستا «ابو احمد»، مسئول نظامی مخالفان که فرماندهی نبرد «الشیخ سعید» را برعهده دارد، در تماس تلفنی با پایگاه خبری عربی پرس گفت که گروه‌های مسلحی که در دفاع از محور العزیزیة - المرجة کوتاهی کردند، باید به کمک ما بشتابند، چون ارتش سوریه در آستانه به دست گرفتن کامل مناطق جنوبی شهر حلب است.

وی در ادامه توضیح داد که تسلط ارتش سوریه بر جنوب شهر حلب به معنای اشراف آن بر فرودگاه حلب و مناطق و پایگاه‌های نظامی موجود در منطقه «الراموسه» است که این به معنای امکان فعالیت مجدد دانشکده توپخانه ارتش سوریه در این منطقه است و فعالیت این دانشکده به معنای بمباران و گلوله‌باران روزانه مراکز تجمع افراد مسلح در مناطق تحت کنترل آنهاست.

بازگشت به نقطه صفر

ابو احمد در ادامه می‌افزاید: به دست گرفتن مناطق جنوبی شهر حلب که مناطق المرجة و الشیخ سعید پل الحج را دربرمی‌گیرد، فاجعه‌ای بزرگ برای گروه‌های مسلح و به معنای بازگشت آنها به نقطه صفر است.

این درحالی است که یک منبع نظامی سوری از صحبت درباره روند عملیات‌ها در حلب خودداری کرد و گفت که ترجیح می‌دهیم هرگونه اطلاعات نظامی را که در خصوص شهر حلب به دنبال آن هستید از زبان افراد مسلح و گروه‌های تروریستی موجود در این شهر بشنوید. آنها بدانند که ما قصد داریم دست در دست هم با گلوله پاسخ آنها را بدهیم.

اظهارات این منبع نظامی سوری تنها یک تهدید نیست، بلکه باید آن را واقعیت حاکم بر شهر حلب به شمار آورد، چون ارتش سوریه قصد دارد، به هر طریق ممکن سرنوشت شهر حلب و مناطق اطراف آن را یکسره کند، به ویژه آنکه ارتش سوریه عملیات‌های جدیدی را در مناطق تحت کنترل افراد مسلح آغاز کرده و با ارسال نیروهای ویژه خود به داخل مناطق تحت کنترل این گروه‌ها مراکز تجمع آنها را بمبگذاری و منهدم کرده است.

 

تک تیراندازان مهمترین مانع پیش رو

شاید بتوان گفت، مهمترین مشخصه نبردها در شهر حلب وجود تک تیراندازان است. در واقع تک تیراندازان به پیام‌آوران گروه‌های تروریستی و افراد مسلح در حلب معروف شده‌اند. با این حال نیروهای ویژه ارتش سوریه آماده می‌شوند، تا با از پیش رو برداشتن این مانع زمینه را برای تصرف مناطق تحت کنترل افراد مسلح آماده کنند.

شاید درخواست‌های کمکی که در این اواخر سرکردگان گروه‌های تروریستی موجود در حلب از حامیان خود در خارج این شهر و خارج سوریه داشته‌اند، بیانگر تمام تحولات میدانی و امنیتی جاری در حلب باشد.

 

 

در این ارتباط یکی از سرکردگان گروه تروریستی «التوحید» مستقر در منطقه الشیخ سعید در گفت‌وگو با عربی پرس اوضاع گروه‌های مسلح فعال در این منطقه را اینگونه تشریح می‌کند: خبرها نگران کننده هستند .. اوضاع اسفبار است .. عقب‌نشینی و کمبود تجهیزات نظامی .. برنامه‌ ریزی‌های نادرست .. اختلاف گروه‌ها با یکدیگر .. اینها همه تحولات ناخوشایندی به شمار می‌آیند .. بسیاری از گروه‌های مسلح مستقر در جنوب حلب وضعیت بدی دارند و درحال فروپاشی هستند .. اوضاع در آنجا بسیار خطرناک است .. همه گروه‌ها در تعامل با بحرانی که آنها را تهدید می‌کند، کوتاهی می‌کنند .. راه حماة - السلمیة و همچنین راه الصحراوی تا خناصر و از آنجا تا السفیرة در آستانه سقوط است و هیچ گروهی درصدد دفاع از آن نیست .. محاصره کارخانه‌های الدفاع و خناصر در هم شکسته شده و پل عسان و مناطق عزیزة و الذهبیة در آستانه سقوط است و مسئولیت این شکست‌ها برعهده «گردان سپر امت» است که رابط منطقه العزیزیة با گروه «ابو عماره» در منطقه پل عسان و «گردان آزادگان» در منطقه «دارة عزة» است.

این درحالی است که «انس سنو»، از معارضان سوری از بی‌توجهی و بی‌مسئولیتی ارتش آزاد و گروه‌های تکفیری که در منطقه «الشیخ سعید» حضور دارند، سخن گفت و تاکید کرد که هدف اصلی ارتش سوریه در جنوب حلب پیشروی به سمت «قلعة حلب» پس از به دست گرفتن کنترل منطقه الشیخ سعید و المرجة است.

وی تاکید کرد که به دست گرفتن کنترل این مناطق به معنای تقسیم گروه‌های مسلح موجود در حلب به دو بخش و قطع ارتباط آنها با یکدیگر و فراهم شدن زمینه پاکسازی دو فرودگاه النیرب و المدنی در جنوب شرقی و الراموسة جنوب غربی حلب و قرار گرفتن آن از وضعیت دفاعی به وضعیت هجومی است که زمینه را برای نبرد «آزادی اسرا» در شمال برای ارتش سوریه فراهم می‌کند.

این درحالی است که دیگر محورهای نبرد در حلب نیز شاهد تغییر و تحولات قابل ملاحظه‌ای بوده و تمام یگان‌ها ارتش سوریه به گونه‌ای آرایش یافته‌اند تا از یگان‌های شرکت کننده در عملیات جنوب حلب حمایت کنند.

بر این اساس گزارش شده که بزرگراه «الراموسة» به طرف منطقه الشیخ سعید شاهد درگیری‌های شدید و سخت بین یگان‌های ارتش سوریه با افراد مسلح بوده است.

 

 

ارتش سوریه وارد منطقه الشیخ سعید می‌شود

نتیجه درگیری‌هایی که منطقه الشیخ سعید حلب شاهد آن بود، ورود یگان‌های ارتش سوریه به این منطقه و از جمله پاکسازی کارخانه‌های «ستکوپ» از وجود افراد مسلح وابسته به جبهه النصره از مبانی و ساختمان‌های آن بوده است.

در الراموسه نیز ارتش سوریه وارد دانشکده نظامی منطقه شده و علاوه بر به دست گرفتن کنترل این دانشکده هم اکنون کنترل مناطق اطراف آن را نیز در دست دارد و به پیشروی‌های خود در این منطقه که کنترل آن در دست «گردان یاران اهل سنت» وابسته به جبهه النصره بود، ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول