اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب خبر داد

پیشگیری از یک فاجعه ملی با مهار به موقع فوران چاه 120 رگ سفید

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از پیشگیری از بروز یک فاجعه ملی با مهار به موقع فوران چاه شماره 120 رگ سفید در حوزه عملیاتی این شرکت خبر داد.

پیشگیری از یک فاجعه ملی با مهار به موقع فوران چاه 120 رگ سفید

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق‌نفت خیز جنوب، حمید بورد اظهار کرد: این چاه در شامگاه روز یکشنبه هنگام حفاری در عمق 2 هزار و 403 متری در سازند آسماری با استفاده از دستگاه حفاری 51 فتح شرکت ملی حفاری ایران دچار هرزروی کامل سیال حفاری و فوران گاز شد.

وی افزود: با اقدام به موقع نیروهای عملیاتی مستقر در محل، بلافاصله شیرهای فوران گیر چاه بسته و تمامی دستگاه‌های مکانیکی و برقی جهت بروز هرگونه حادثه و انفجار خاموش شد.

بورد گفت: پس از اعلام وقوع حادثه ستاد بحران در شرکت‌های مناطق نفت‌خیز جنوب و ملی حفاری جهت فراهم کردن ملزومات و برنامه‌ریزی‌های مربوطه تشکیل شد و کار‌شناسان ارشد فنی - عملیاتی به محل اعزام شدند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ادامه داد: با وقوع این رویداد، مدیران و مسئولان عملیاتی این شرکت و شرکت ملی حفاری ایران در محل چاه حضور یافته و ستاد بحران سریعاً تشکیل شد.

وی اذعان داشت: با توجه به شرایط بسیار مشکل و بحرانی چاه و آلودگی کامل محیط به گاز و احتمال هرگونه انفجار، عملیات مهار چاه در ساعت هشت صبح امروز دوشنبه آغاز و به لطف الهی و تلاش متخصصان صنعت نفت در ساعت 10 صبح چاه بسته و عملیات مهار فوران پایان یافت و محل کاملاً ایمن شد.

بورد با بیان اینکه عملیات حفاری در میدان نفتی رگ سفید همواره از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است، ابراز داشت: پیشگیری از بروز چنین حوادثی در حین عملیات حفاری چاه به دلیل ضریب ایمنی بالای این عملیات است  که همواره مدنظر قرار داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در پایان از تلاش‌ها و ایثارگری‌های مدیران؛ کار‌شناسان و کارکنان سختکوش این شرکت و شرکت ملی حفاری ایران در انجام این کار عظیم و مهار به موقع فوران این چاه قدردانی کرد.

انتهای پیام/2329/ذ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول