اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اقدامات شرکت توزیع نیروی برق بوشهر در مناطق زلزله‌زده تشریح شد

استقرار 110 نیروی فنی در مناطق زلزله‌زده / خسارت 170 میلیارد ریالی به تاسیسات برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با اشاره به استقرار 110 نیروی فنی در مناطق زلزله‌زده دشتی گفت: زلزله اخیر 170 میلیارد ریال خسارت به تاسیسات برق استان بوشهر وارد کرد.

استقرار 110 نیروی فنی در مناطق زلزله‌زده / خسارت 170 میلیارد ریالی به تاسیسات برق

سیدرضا رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: اقدامات ما در زلزله اخیر دو بخش بود در بخش اول بلافاصله پس از وقوع زلزله شامل عادی‌سازی شبکه به صورت اضطراری بوده است که با استقرار 110 نیروی فنی و 16 تیم حفار در مجموع در قالب 36 گروه کاری انجام شد.

وی افزود: اولویت اصلی در روز بیستم فروردین عادی‌سازی منطقه با تامین برق مناطق حساس و کلیدی در ساعات اولیه روز حادثه با تامین 30 درصد روشنایی در مناطق اصلی به منظور کاهش استرس و امکان دسترسی گروه‌های امدادگر به زلزله‌زدگان بود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق بوشهر خاطرنشان کرد: از روز بیست و دوم فروردین ماه با باز شدن مسیر روستاهای دشت پلنگ و بن بید، مناطق یاد شده به سرعت برقدار شده و اقدامات اضطراری در منطقه انجام شده است، در همین راستا روشنایی مورد نیاز تمام مشترکان اسکان یافته در منازل و جاده‌ها و کمپ‌ها تامین شد.

وی اظهار داشت: در روز بعد آغار عملیات ایمن‌سازی منطقه با اصلاح انشعاب‌های مشترکین و سیستم روشنایی معابر، جمع‌آوری تجهیزات تخریب شده، تعویض پایه‌های معیوب و شکسته و تنظیم پست‌های هوایی انجام گرفت.

رضوی گفت: با پایان یافتن مرحله ایمن‌سازی تجهیزات برق، لوازم اندازه‌گیری و کابل سرویس مشترکین، تامین برق پایدار تمام مشترکان برای استفاده از روشنایی و سیستم‌های خنک‌کننده در چادرهای مستقر در منازل و کمپ‌ها انجام گرفت.

وی با بیان اینکه مرحله دوم اقدامات شامل آغاز طراحی و توسعه احداث شبکه توزیع پس از مشخص شدن میزان خسارات وارد به تاسیسات به منظور عرضه انرژی پایدار و مطلوب قبل از فرارسیدن فصل گرما بوده است، گفت: خسارات وارد بر شبکه فشار متوسط هوایی که در مناطق مختلف بین 30 تا 100 درصد بوده، 130 کیلومتر را شامل شده و همچنین پست‌های هوایی که به طور کامل واژگون و منهدم شده است نیز 30 دستگاه و به مبلغ 120 میلیارد ریال بوده است.

مدیرعامل شرکت برق استان بوشهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشترکان مربوطه با توجه به عدم امکان مصرف، از پست‌های مجاور تامین برق شده‌اند.

رضوی افزود: تعداد پست‌های هوایی که کمتر از 50 درصد خسارت دیده‌اند، 60 دستگاه و به مبلغ 18 میلیارد ریال و شبکه‌های فشار ضعیف و تاسیسات روشنایی که بین 30 تا 100 درصد خسارت دیده‌اند به طول 75 کیلومتر و به مبلغ 30 میلیارد ریال است.

وی گفت: تعداد انشعاب‌هایی که به میزان 100 درصد خسارت دیده‌اند، 1200 انشعاب و حجم زیان‌های وارد شده هم شش میلیارد ریال و انشعاب‌هایی که کمتر از 50 درصد خسارت دیده‌اند، 1800 انشعاب به مبلغ دو میلیارد ریال را شامل می‌شود.

رضوی کل خسارات وارده به تاسیسات برق مناطق زلزله‌زده را 170 میلیارد ریال اعلام کرده و از تلاش شبانه‌روزی همکاران شرکت برق در مناطق زلزله‌زده قدردانی کرد.

انتهای پیام/66006/ب40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول