اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر منابع طبیعی منطقه کردستان عراق:

آمریکا در تنش نفتی اربیل و بغداد بی‌طرف باشد/ مراحل ساخت لوله نفتی به ترکیه بزودی تکمیل می‌شود

وزیر منابع طبیعی منطقه کردستان عراق از دولت باراک اوباما خواست در تنش میان منطقه کردستان با بغداد بر سر معادلات نفتی بی‌طرفانه برخورد کند.

آمریکا در تنش نفتی اربیل و بغداد بی‌طرف باشد/ مراحل ساخت لوله نفتی به ترکیه بزودی تکمیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از کردپرس، «آشتی هورامی» که به همراه هیئتی از منطقه کردستان عراق به واشنگتن رفته است روز جمعه در دیدار با مقامات آمریکایی از واشنگتن خواست تا رویکردی بی طرفانه نسبت به تنش های موجود میان اربیل و بغداد بر سر معادلات انرژی داشته باشد.

هورامی قبل از جلسات خود با مقامات آمریکا در مصاحبه ای اعلام کرد: پیشنهاد ما به آنها(آمریکا) همیشه این بوده است که در قانون اساسی مداخله نکنند.

هورامی در این مصاحبه گفت: مراحل ساخت یک لوله نفتی به ترکیه در چند ماه آینده تکمیل خواهد شد.

وی همچنین افزود: دولت اقلیم کردستان عراق درآمدهای ناشی از صادرات نفت خود را پس از آنکه «مبالغ قانونی» قراردادهای خود را از بغداد دریافت کرد، به دولت مرکزی خواهد داد.

وزیر منابع طبیعی منطقه کردستان همچنین خواستار پایبندی به مواد قانون اساسی شد و در مورد تنش های میان بغداد و اربیل هشدار داد و اعلام کرد: تنش های سیاسی کنونی آینده عراق را به مخاطره انداخته است.

سخنان هورامی در حالی مطرح می شود که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در آخرین سفر خود به بغداد خواستار حل مناقشات میان اربیل و دولت مرکزی شد.

بر اساس این گزارش، کاخ سفید معتقد است که قراردادهای نفتی منطقه کردستان با شرکت های نفتی خارجی به اجازه دولت مرکزی نیاز دارد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول