اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یادواره شهدا بیان شد

روایت رضایی از ناکامی سه‌باره آمریکا و رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران تنها کشور جهان سومی است که قدرت بازدارندگی دارد، گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی سه بار آماده حمله به کشور شدند اما قدرت بازدارندگی مانع این کار شد.

روایت رضایی از ناکامی سه‌باره آمریکا و رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، همزمان با شام غریبان شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) یادواره 15 شهید روستای زنگی‌کلای دابو این شهرستان با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یکشنبه شب در سخنانی با تسلیت شهادت بانوی دو عالم ایشان را محور هدایت بشریت دانست و گفت: همه دنیا با محوریت آن بانوی بزرگوار معنا پیدا می‌کند.

وی با تقدیر از مردم روستای زنگی کلا در برگزاری باشکوه یادواره شهدا عنوان داشت: بنده به عنوان یکی از یاران شهدا باید از شما تشکر کنم که علاوه بر اینکه 15 شهید را در این روستا پرورش دادید میزبان یک شهید گمنام نیز هستید.

رضایی با اشاره به اینکه بسیاری از جوانان امروز جامعه فلسفه برگزاری این‌گونه یادواره‌ها را نمی‌دانند، تصریح کرد: آنها حق دارند چرا که ما عظمت کار شهدا را بیان نکرده‌ایم و من به عنوان یکی از همرزمان آنها می‌گویم شهدا کاری کرده‌اند که در تمام تاریخ ایران و اسلام بعد از 14 قرن بی‌سابقه بود و این رمز ماندگاری شهدا است.

وی خاطرنشان کرد: کار بسیار بی‌نظیر تاریخ ایران از سوی شهدا باعث می‌شود که امروز برای گرامیداشت یاد آنها یادواره شهدا برگزار می‌کنیم.

رضایی مهم‌ترین راز ماندگاری رشادت‌های شهدا را از دست ندادن حتی یک وجب از خاک میهن عنوان کرد و گفت: اگر یک شهر فقط در دست دشمن می‌ماند، ما نمی‌توانستیم در دنیا سر بلند کنیم و این عزت و سربلندی امروز به قیمت ریختن خون پاک شهدا است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه طی 200 سال گذشته ایران همواره شکست خورده جنگ‌ها بود، اظهار داشت: در این مدت 25 جنگ صورت گرفت که در 24 جنگ ایران شکست خورده بود و فقط در جنگ با عراق بود که ما پیروز شدیم.

وی افزود: در این جنگ‌‌ها به اندازه وسعت سرزمینی امروز ایران، خاک از ایران جدا شد اما در جنگ با عراق که در واقع جنگ با همه دنیا بود حتی یک وجب از خاک به دشمن داده نشد.

رضایی عنوان داشت: جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که در 300 سال گذشته تا امروز اولین نظام سیاسی دنیاست که توانست در جنگ، خاک خود را حفظ کند.

وی با بیان اینکه در آینده بیشتر قدر این شهدا را خواهیم دانست، ابراز داشت: کار بزرگتری که دستاورد جنگ بود این است که ایران را به یک توانایی دفاعی برساند که قدرت بازدارندگی داشته باشد.

رضایی تصریح کرد: ایران تنها کشور جهان سومی است که قدرت بازدارندگی دارد و در مقابل تجاوز دشمن جواب دندان‌شکنی خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی سه بار آماده حمله به ایران شدند اما همین قدرت بازدارندگی که شهدا به ما دادند مانع این کار شد و امروز ما به جایی رسیدیم که اگر هواپیمایی از رژیم صهیونیستی بتواند یک بمب به ایران بزند، ده‌ها بمب در خاک آن فرود می‌آید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به قدرت نظامی ایران اعم از موشک فجر، هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی اشاره کرد و گفت: دستاورد بزرگ جنگ که شهدا برای ما رقم زدند همین آزادسازی خاک و رسیدن به قدرت بازدارندگی است.

رضایی در بخش دیگری از صحبت‌هایی خود به وظیفه ما در قبال شهدا پرداخت و اظهار داشت: برای اینکه امنیت، دفاع و عزت کشور حفظ شود و همه از آن استفاده کنیم باید جامعه و زندگی مردم را درست کنیم و امروز این وضعیت اقتصادی و فرهنگی جامعه مطابق خواست شهدا نیست.

وی همچنین با اشاره به مشکلات فقر، گرانی، بیکاری و مفاسد در کشور خاطرنشان کرد: 45 هزار تومان یارانه امروز مساوی با قدرت خرید 15 هزار تومانی سال گذشته است و این را شهدا نخواسته‌اند.

رضایی با بیان اینکه باید از نعمتی که شهدا برای ما درست کرده‌اند، استفاده کنیم، بیان داشت: در جمهوری اسلامی حتی یک فقیر هم نباید وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: چه کسی گفته گرانی، فقر و بیکاری برطرف نمی‌شود بلکه باید از نعمت رهبری، اسلام، ملت و جمهوری اسلامی درست استفاده کنیم و مشکلات سر راه مردم را برطرف کنیم.

رضایی با ابراز تاسف از کم‌کاری فراوان در کشور اظهار داشت: در شرایطی که دشمن نسبت به ضعف ما آگاهی دارد به تحریم اقتصادی روی می‌آورد، باید در جهت مقابله با این حربه دشمن نهضت اقتصادی و فرهنگی کنیم تا بتوانیم فقر، بیکاری، گرانی و فساد را از بین ببریم که بیرون کردن این مشکلات کمتر از بیرون کردن عراقی‌ها از خرمشهر نیست.

وی با بیان اینکه اگر آن جنگ مقدس بود این نهضت نیز مقدس است، تصریح کرد: چرا باید وضعیت کشاورزی و برنج‌کاری ما امروز به شکلی باشد که کشاورز رغبت برای تولید 10 برابری نداشته باشد و باید کمک کنیم تا با افزایش تولید درآمد را چند برابر کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از تصمیم‌های اشتباه مبنی بر اینکه گیلان و مازندران به دلیل سرسبزی نباید به صنعت روی آورند، یادآور شد: کجای دنیا کشاورزی سنتی جوابگو است بلکه در همه جای دنیا صنایع بسته‌بندی و تبدیلی باعت تحول کشاورزی شده است و اگر این کار را انجام دهیم بیکاری و گرانی از بین می‌رود.

رضایی بیرون کردن فقر، گرانی، بیکاری و درست کردن صنعت، فرهنگ، کشاورزی و دیگر بخش‌ها را از جمله کارهای ضروری آینده در پیش عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ما در مقابل مشکلات پیش روی مردم و جامعه مسئولیم، تصریح کرد: نمی‌توانیم دروغ، فساد، فقر، گرانی، بیکاری و بسیاری از مشکلات دیگر را ببینیم و بی‌تفاوت از آن عبور کنیم بلکه باید با برنامه‌ریزی و کار درست ایران را به بهشت تبدیل کنیم و می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بشارت اینکه ملت به لطف خدا نه تنها تحریم‌ها را خنثی می‌کند، افزود: جوانان این کشور، ایران را به شکوفاترین اقتصاد دنیا مبدل می‌سازند و این حرکت امسال آغاز می‌شود.

رضایی درباره بیکاری جوانان تحصیل کرده جامعه عنوان داشت: باید انرژی جوانان را آزاد کرد تا ایران متحول شود و در این راه باید جوان را باور کرد.

وی به ویژگی‌های بارز شهدا اشاره کرد و افزود: یکی از خصوصیات ارزشمند شهدا صداقت در عمل است که باید سرمشق ما باشد و امروز به این صداقت در جامعه نیازمندیم و باید صداقت را به سیاست نیز بازگردانیم و اگر شعاری دادیم به آن عمل کنیم و اگر نمی‌توانیم شعار ندهیم.

رضایی با بیان اینکه باید شجاعت و صداقت داشته باشیم و اگر اشتباهی کردیم آن را به مردم بگوییم، اذعان داشت: مردم که با ما غریبه نیستند و اگر کمک نیاز داریم باید از مردم بخواهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دومین ویژگی خاص شهدا را اخلاص دانست و گفت: باید برای خدا کار کرد و چگونه است که برخی‌ها از مردم طلب‌کارند و تا به پستی می‌رسیم شروع به طلبکاری می‌کنیم.

وی با یادآوری اینکه خودمان را آماده آزمون بزرگی می‌کنیم، اظهار داشت: سال‌های آینده سال‌های آزمون ملت است و نباید ساده‌اندیشی کنیم چرا که وارد مبارزه شدیم و علاوه بر تحریم اقتصادی ضعف‌هایی نیز از گذشته داریم که باید برای برطرف کردن آن حماسه بزرگ اقتصادی را آغاز کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌ای برای پرداخت یارانه سبز داریم که علاوه بر این یارانه نقدی، برای کشاورزان در مکانیزه کردن، صنایع تبدیلی، بیمه محصولات، اصلاح بذر و خاک استفاده می‌شود.

 انتهای پیام/86013/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول