اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ورامین:

شهادت حضرت زهرا (س) مصیبتی بزرگ بر بشریت وارد کرد

امام جمعه ورامین در مراسم شام غریبان حضرت زهرا‌ (س) گفت: شهادت حضرت فاطمه (س) نه تنها برای مسلمانان بلکه مصیبتی بزرگ بر بشریت وارد کرد.

شهادت حضرت زهرا (س) مصیبتی بزرگ بر بشریت وارد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، همزمان با شام غریبان حضرت زهرا (س) جنوب تهران غرق در عزا و ماتم بود، تب و تاب برگزاری مراسمات مختلف عزاداری دخت نبی مکرم اسلام (ص) به‌ویژه تشییع نمادین حضرت زهرای مرضیه در شهرستان‌ها و شهرهای مختلف جنوب تهران رنگ و بوی خاصی به مراسم‌های عزاداری داده بود.

عاشقان و دل‌دادگان آل‌الله در غم فراق اسوه شهیدان بی‌نشان اشک ماتم ریخته و بر سر و سینه خود می‌زدند.

*قبله تهران پذیرای عاشقان آل‌الله

آستان ملک پاسبان حضرت عبدالعظیم (ع) از ساعات ابتدایی روز شهادت حضرت زهرا (س) پذیرای هزاران عاشق اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام بود که برای عرض تسلیت و تسلای دل حضرت بقیة‌الله(عج) حضور یافته بودند.

اماکن و بقاع متبرکه که به‌فرموده رهبر معظم انقلاب «قطب‌های فرهنگی» هستند مملو از هیئت‌های عزاداری بود که با حضور در اماکن مقدسه ضمن تجدید بیعت با ارزش‌های دین مبین اسلام و آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای فرج حضرت حجت (عج) و سلامتی و طول عمر رهبر معظم انقلاب دست به دعا برداشتند.

هیئت‌ رزمندگان و شهرداری منطقه 20 در مراسمی مشترک با سخنرانی حجت‌الاسلام ابوترابی و مداحی ذاکران اهل بیت علیهم‌السلام در حسینیه پیروان شهدای کربلا پذیرای جمع کثیری از مردم خداجوی ایران اسلامی بود.

مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و هیئت‌ها مذهبی مملو از جمعیتی بود که برای عرض ارادت به حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله در مراسم شام غریبان بی‌بی دو عالم شرکت کرده بودند.

تشییع نمادین حضرت زهرا (س) در ورامین

همزمان با شب شهادت حضرت زهرا (س) و با حضور خیل عظیم مردم مومن ورامین در مصلی بزرگ صاحب الزمان (عج) مراسم تشییع نمادین حضرت زهرای اطهر (س) برگزار شد.

در این مراسم که پس از نماز مغرب و عشاء آغاز شده بود گروه تواشیح آل‌یاسین به اجرای دو قطعه «آخرین تیر الهی» و «یاس نبوی» پرداخت.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در ادامه این آیین طی سخنانی با اشاره به مظلومیت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: امشب فرشتگان عزادار هستند، پیغمبر (ص) عزادار است، زمین و زمان عزادارند، امام زمان (عج) عزادار است، ائمه هدی همه عزادار هستند، امشب مصیبتی بر بشریت وارد شد که نه تنها زهرای مرضیه و اهل بیت علیهم‌السلام و مسلمان که بر تمام بشریت خسران وارد شد.

آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی گفت: نکته قابل توجه این است که ما به علت ورود چنین مصیبتی بر حضرت زهرا (س) بیاندیشیم، خاندان پیامبر (ص) نه در پی مال دنیا، پس دلیل آنکه مورد غضب شیخین واقع شدند چه بود، این مصیبت‌ها به این دلیل بود که ایشان در پی استقرار اسلام ناب محمدی (ص) در جامعه بودند، به‌دنبال حاکمیت قرآن، حاکمیت اسلام بودند و اگر ظلم بزرگ به ایشان پس از رحلت پیامبر اعظم (ص) نبود امروز همگان در جهان گویندگان «لا اله الا الله» بودند.

امام جمعه ورامین با بیان این‌که احترام به اهل بیت پیامبر (ص) تنها با عزاداری و گریه برای آنها ممکن نمی‌شود، خاطرنشان کرد: گریه هم نیاز است، لازم است اما اصل پایبندی به ارزش‌های ناب اسلامی و پیمودن راه آن بزرگواران است.

سپس تابوت نمادین حضرت زهرا (س) همراه با مداحی حسین رجبی به حرکت در آمد و در مسیر با مداحی سید هاشم حسینی، سعید زمانی و حامد کنگرلو با عبور از گلزار شهدای سید فتح‌اله به گلزار شهدای گمنام رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در این مراسم طی سخنانی گفت: پیروی از حضرت زهرا (س) حفظ حجاب زنان و غیرت مردان است، ولایت‌مداری و پایبندی به ارزش‌ها است.

*شهر مذهبی پیشوا در عزای حضرت زهرا (س) سیاه پوش شده بود

شهرستان پیشوا در شام غریبان اسوه ولایت‌مداری و ایثار و مادر سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اشک ماتم ریخت.

آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) پیشوا مملو از عاشقانی بود که در فراق حضرت زهرا (س) بر سر و سینه می‌زدند و فرج حضرت حجت (عج) و سلامتی رهبر فرزانه انقلاب را از خدا می‌خواستند.

مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و هیئت‌های مذهبی نیز با برگزاری برنامه‌های متنوع پذیرای مردم خداجوی ایران اسلامی بود.

*عرض ارادت پاکدشت به حضرت زهرا (س)

مراسم پرشور سوگواره یاس نبوی در پنج امامزاده شهرستان پاکدشت با اجرای برنامه‌های متنوع و مسابقات فرهنگی و ... پیگیری شد.

نخستین یادواره رهروان یاس نبوی نیز بعدازظهر روز شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) با حضور جمع کثیری از شیرزنان و دختران عفیفه شهرستان پاکدشت برگزار شد.

امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان که به عنوان قطب‌های فرهنگی مطرح هستند پذیرای عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام بود و آحاد مردم با حضور پرشور خود در عزای حضرت زهرا (س) اشک ماتم ریختند.

*قرچک در عزای حضرت فاطمه (س) گریست

شهرستان قرچک در عزای حضرت زهرا (س) جامه سیاه به تن کرده بود، معابر اصلی، خیابان‌ها و کوچه‌ها شهرستان سیاه پوش شده بود.

مردم مومن، ولایی و همیشه در صحنه قرچک با حضور پرشور در امامزاده‌ها، بقاع متبرکه، مساجد، تکایا و هیئت‌های عزاداری به حضرت زهرا (س) ادای دین کردند.

حال و هوای معنوی این شهرستان را فرا گرفته بود و با برپایی مجالس، ایستگاه‌های صلواتی و ... در عزای حضرت صدیقه کبری (س) اشک ماتم ریختند.

حال و هوای معنوی و روحانی جنوب تهران را فرا گرفته بود، قلم توان وصف این حال و هوا را ندارد، اما تلاش شد تنها گوشه‌ای از عرض ارادت مردم بیان شود انشاءالله مرضی درگاه خداوند متعال و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام قرار گرفته باشد.

=======

گزارش از مصطفی هدایی

=======

انتهای پیام/2462/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول