اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سنگر:

بندگی خداوند عزت‌آور است

امام جمعه شهر سنگر گفت: بندگی در مقابل خداوند تنها راه دستیابی انسان به عزت است.

بندگی خداوند عزت‌آور است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام کمال تجدد در جمع پلیس گیلان، بندگی انسان در مقابل خداوند را تنها راه دستیابی به عزت دانست.

وی با بیان اینکه در مقابل عزت نفس تکبر قرار دارد که در آن انسان خود را در مقابل دیگران برتر و بالاتر احساس می‌کند، گفت: این درحالی است که هر کسی در مسیر معنویت گام‌های بلند بردارد با فضیلت‌تر محسوب می‌شود.

امام جمعه شهر سنگر افزود: کسی به معنای واقعی عزیز است و عزت نفس دارد که در مقابل خداوند و امام زمان (عج) عزیز باشد.

وی ادامه داد: اگر خود را به قدرت لایزال الهی وصل کنیم شکست‌ناپذیر می‌شویم.

تجدد به بخشی از دعای مکارم اخلاق امام سجاد (ع) و توجه آن حضرت به دوری از کبر اشاره کرد و یادآور شد: ذلت واقعی، تسلیم شدن انسان در مقابل تمایلات نفسانی و شهوت است.

وی با تصریح بر اینکه برخی جسم و نیز عده‌ای روح آنها در حبس است، اضافه کرد: امام علی (ع) فرمودند کسی که روحش در قفس باشد به مراتب ذلیل‌تر از کسی است که جسم وی در حبس است.

امام جمعه سنگر درباره مورد سجده قرار گرفتن انسان توسط ملائکه، اذعان کرد: طبق استناد روایات و قرآن کریم، همانگونه که در تشهد نماز هر روز به خود تذکر می‌دهیم که حضرت محمد (ص) با بندگی خدا مقام یافت، تنها بندگی در مقابل خداوند متعال عزت‌آور است.

وی، چشم‌داشتن به داشته‌های دیگران را موجب خواری و پستی دانست و متذکر شد: انسان همواره در معرض آزمایش قرار دارد و باید مراقبت کند تا اسیر شهوت نشود، از این‌رو توصیه شده است که انسان خود را از مردم مستغنی سازد.

تجدد به کفایت خدا برای انسان اشاره کرد و با استناد به آیه 216 سوره بقره مبنی بر اینکه به نادرست برخی امور را برای خود مفید می‌دانیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم با حفظ خود در چارچوب و حریم دین، از عاملان به دستورات خداوند متعال باشیم.   

انتهای پیام/2300/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول