اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

۱/آل‌اسحاق در مشهد:

مشروعیت و مقبولیت یک رئیس‌جمهور را دارم

عضو ائتلاف پنج گانه اصولگرایان با تاکید بر اینکه مخالف جدی تکنوکراسی است گفت: فکر می‌کنم مشروعیت و مقبولیت یک رئیس جمهور را داشته باشم.

مشروعیت و مقبولیت یک رئیس‌جمهور را دارم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یحیی آل اسحاق شامگاه شنبه در همایش سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور در محل دانشگاه فردوسی اظهار کرد: ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران فرصتی را فراهم آورده که در آن تمام آحاد ملت ایران اعم از عموم و نخبگان هر چهار سال یکبار قوه مجریه را ارزیابی و انتخاباتی بر اساس مردم سالاری برگزار می‌کنند.

* دانشجویان با عنوان نخبگان جامعه صحنه انتخابات را مدیریت کنند

آل اسحاق با بیان اینکه آتیه کشور به دست نخبگان است، خاطرنشان کرد: به عقیده من نخبگان جامعه دانشگاهیان هستند و در عرصه انتخاباتی و تحقق حماسه سیاسی باید هم در صحنه حضور داشته و هم صحنه را مدیریت کنند.

وی افزود: تجربه 34 ساله انقلاب مبین آن است که جوانان این مرز و بوم نسبت به آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی همواره توجه ویژه داشته‌اند.

عضو ائتلاف پنج گانه اصولگریان با اشاره به قدرت جهان اسلام و گسترش بیداری اسلامی گفت: امروز شاهد آن هستیم که صدای شکستن استخوانبندی مهندسی دنیا جهان را فرا گرفته و امروز غرب به شدت از گسترش جهان اسلام و بیداری اسلامی هراس دارد.

وی افزود: آنچه مسلم است تهدید اول دولت آمریکا در نظام مهندسی، جمهوری اسلامی ایران بوده که در این مسیر ردیف بودجه و برنامه و تشکیلات خاصی را قرار داده‌اند.

* امروز سرود یا صاحب‌الزمان سپاه و ارتش نظام سلطه را هراسان کرده است

آل اسحاق با تأکید براینکه غرب امروز با چالشی عظیم با جمهوری اسلامی ایران روبه‌رو است، اظهار کرد: به طور قطع و حتم مطمئنیم آتیه جهان براساس اعتقاد انقلاب اسلامی اداره خواهد شد.

وی یادآور شد: در نظامی که آرمان‌های امام راحل، خون شهدا و نام و یاد یکا‌یک اهل بیت ذکر روزانه آحاد ملت است خداوند به طور جدی پشتیبان این ملت خواهد بود.

*قوه مجریه‌ای می‌خواهیم که دغدغه معیشت مردم را داشته باشد

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری با تأکید براینکه باید قوه مجریه کارآمد انتخاب شود، گفت: قوه مجریه‌ای می‌خواهیم که نگرش و ارکان جهت‌ساز در مسیر معیشت و اقتصاد مردم داشته باشد.

آل اسحاق بیان کرد: باید به بهترین شکل الگویی به جهان اسلام ارائه دهیم و در این الگوسازی زندگی فرد فرد جامعه را از تمام ابعاد به خوبی و صحیح بررسی کرده باشیم.

وی با تأکید براینکه باید متد و الگوی مشخص از شناخت وضعیت قبلی و فعلی داشته باشیم، تصریح کرد: باید چندین گام موثر را برای توسعه زندگی فرد فرد جامعه در ابعاد مختلف برداریم.

آل اسحاق ادامه داد: باید در حوزه سیاست داخلی و خارجی تحولاتی ایجاد شود اما نکته قابل ذکر این است که هرگونه تحول باید در چارچوب ارکان جهت‌ساز یعنی آرمان‌های انقلاب و امام راحل، قانون اساسی و فرهنگ باشد.

عضو ائتلاف پنج گانه اصولگرایان با ابراز نارضایتی از عملکرد دولت نهم و دهم در حوزه اقتصاد گفت: متأسفانه شاهد ضعف در مدیریت اقتصادی دولت نهم و دهم بوده‌ایم و این مسئله سبب غفلت این دولت در حوزه کلان نظام شده است.

آل‌ اسحاق تأکید کرد: خالص اشتغال صفر است و این در حالی است که باید سالانه حدود 500 هزار شغل ایجاد شود؛ در شرایطی که باید در مسیر توسعه قرار بگیریم اشتغال صفر و نظام ارزی متلاطم بر پیکره نظام و جامعه ضربه جدی وارد می‌کند.

وی اذعان کرد: از نقاط قوت دولت نهم و دهم جسارت و شجاعت بوده اما مسئله مورد نظر این است که اقتصاد روند نزولی و نامطلوب داشته است.

* کسانی که خطوط نظام را شکستند قابل برگشت به نظام نیستند

آل اسحاق، ولایت فقیه را نجات‌بخش دولت توصیف کرد و افزود: با حضور مقام معظم رهبری در حکم ولایت فقیه جای هیچگونه نگرانی وجود نداشته و باید براساس منویات ایشان صحنه کشور را به درستی اداره کنیم.

وی افزود: متأسفانه در فضای جامعه بداخلاقی و تعارضاتی حاکم شده و مبنای حکومت‌داری من تعامل جایگزین تعارض و اخلاق جایگزین بداخلاقی است.

عضو ائتلاف پنج گانه اصولگرایان تصریح کرد: جامعه مدادرنگی نمی‌تواند منسجم باشد و با وجود این هجمه‌ها در حوزه فرهنگ و اقتصاد باید همه آحاد جامعه و مسئولان یک رنگ در سایه پرچم نظام حرکت کنند.

* مشروعیت و مقبولیت یک رئیس جمهور را دارم

آل اسحاق مشروعیت و مقبولیت را دو شاخصه رئیس جمهور توصیف کرد و یادآور شد: یک رئیس جمهور باید مشروعیت و مقبولیت داشته باشد و همچنین کارنامه درخشان در نظام نیز اصل مهمی به شمار می‌رود.

وی افزود: بنده هم در خرد اقتصاد و هم کلان و در تصمیم‌گیری‌های بزرگ اقتصادی شرکت داشته‌ام و امروز به صراحت اعلام می‌کنم که مشروعیت برای ریاست جمهوری را دارم.

عضو ائتلاف پنج گانه اصولگرایان گفت: باید چهره اقتصاددان در عرصه انتخابات روی کار بیاید.

* مخالفت جدی با تکنوکراسی

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری مبنای حکومـت‌داری خود را تقوا دانست و اذعان داشت: باید از مسائل فنی و تکنولوژی و علم در مسیر توسعه و پیشرفت استفاده جدی کرده اما این مسئله نباید فاقد رنگ باختن تقوا و مسائل دینی باشد.

آل اسحاق تأکید کرد: با تکنوکراسی مخالفت جدی دارم و روابط حاکمیتی را براساس تقوا و دین می‌دانم.

* فضای آدم خاکستری نمی‌خواهیم

آل اسحاق با ابراز نارضایتی از برخی فضاهای موجود در دولت‌های قبل مبتنی بر شک و دو دلی گفت: نباید فضای آدم خاکستری در جامعه حاکم باشد بلکه خواستار مواضع شفاف و صریح هستیم.

انتهای پیام/70023/زا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول