اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

با قلدری نمی‌شود رأی مردم را تحت الشعاع قرار داد/ برگزار کنندگان انتخابات مردم هستند

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که مردم برگزارکنندگان انتخابات هستند، گفت: با قلدری نمی‌شود رأی مردم را تحت الشعاع قرار داد.

با قلدری نمی‌شود رأی مردم را تحت الشعاع قرار داد/ برگزار کنندگان انتخابات مردم  هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، غلام‌علی رضوانی امروز در دوره آموزشی دست‌اندرکاران امر انتخابات شهرستان‌های گچساران، باشت و بهمئی که در محل فرمانداری گچساران برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات در ایران اسلامی بر اساس دمکراسی و رأی مستقیم مردم برگزار می‌شود و در هیچ نقطه‌ای از جهان چنین شیوه و روشی وجود ندارد.

وی با بیان این‌که در برگزاری انتخابات نظارت‌های ویژه، مضاعف و موازی وجود دارد، افزود: وزارت کشور از طریق مجریان آموزش‌دیده امر نظارت و برگزاری انتخابات را برعهده داشته و شورای نگهبان نیز با ایجاد هیئت‌های نظارت در شهرستان‌ و استان بر برگزاری صحیح و سالم انتخابات نظارت دارد، کما این‌که ممکن است در این راستا از بازرسان ویژه نیز استفاده کند.

رضوانی مردم را برگزار‌کنندگان اصلی انتخابات دانست و گفت: در برگزاری انتخابات فرماندار یک شهر وظیفه تأمین خدمات مورد نیاز برگزارکنندگان را بر عهده دارد و به جز مردم کسی انتخابات را برگزار نمی‌کند.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: چه کسی در شعبه اخذ رأی مسئول است، پاسخ رئیس شعبه است اما رئیس شعبه به جز مردمی که ممکن است یک کشاورز، کارمند یا خانم‌خانه‌دار باشند کسی نیست.

رضوانی ابراز داشت: منشی شعبه انتخابات نیز از میان کشاورز، کاسب، خانم‌خانه‌دار، دانشجو و هر کس دیگری انتخاب شده است، بنابراین برگزار کنندگان انتخابات خود مردم هستند.

وی با بیان این‌که نمی‌شود با قلدری رأی مردم را تحت الشعاع قرار داد، یادآور شد: متأسفانه در انتخابات 88 این موضوع توسط عده‌ای فتنه‌گر صورت گرفت.

رضوانی با اشاره به اعترافات فتنه‌گران انتخابات 88 گفت: فتنه‌گران فتنه سال 88 به ادعای دروغین خود مبنی بر تقلب در انتخابات اعتراف کردند و دروغ بزرگ خود را کلمه و رمزی برای دخالت دشمنان در امور داخلی کشور عنوان کردند.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مردمسالاری دینی، دین و احکام دینی باید بر انتخابات حاکم باشد و همه مجریان و عوامل برگزاری انتخابات باید امانت‌دار آرای مردم باشند.

رضوانی با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری بیان داشت: عده زیادی با گرایش‌ و دیدگاه‌های متفاوتی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام حضور کرده‌اند که این موضوع می‌تواند فرصت مناسبی برای برگزاری انتخاباتی جدی و پرشور باشد.

وی اذغان داشت: با توجه به تعدد کاندیداهای ریاست جمهوری تاکنون حتی تیزبین‌ترین تحلیل‌گران سیاسی نیز از پیش‌بینی نتیجه انتخابات عاجز مانده‌اند.

انتهای پیام/82014/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول