اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

7 اردیبهشت ماه

همایش بین‌المللی باستان‌شناسی در جیرفت برگزار می‌شود

فرماندار جیرفت گفت: همایش بین‌المللی باستان‌شناسی در روزهای هفتم و هشتم اردیبهشت ماه در شهرستان جیرفت برگزار می‌شود.

همایش بین‌المللی باستان‌شناسی در جیرفت برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، ابراهیم غنچه‌پور ظهر امروز در نخستین نشست شورای اداری سال 92 با تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: تمام عوامل ستاد تسهیلات نوروزی در ایام تعطیلات زمینه آسایش و آرامش مسافران و گردشگران را فراهم آوردند تا بهترین خدمات را به آنان ارائه دهند که در نتیجه آن رضایتمندی بالای گردشگران را در پی داشته است.

وی افزود: امروز دو شهید گمنام وارد شهرستان جیرفت می‌شوند که در میان راه در بخش‌های جبالبارز و ساردوئیه نیز مورد استقبال مردم شهیدپرور قرار می‌گیرند و پس از آن بعد از ظهر امروز در میدان امام حسین (ع) شهرستان جیرفت مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند.

فرماندار جیرفت تصریح کرد: یادواره شهدای غواص جنوب شرق کشور نیز با حضور رزمندگان غواص سراسر کشور و مردم شهیدپرور به همت اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت 26 فروردین ماه برگزار می‌شود که می‌طلبد، مردم و مسئولان حضوری گرم و فعال داشته باشند.

وی از برگزاری همایش بین‌المللی باستان‌شناسی در روزهای هفتم و هشتم اردیبهشت ماه در شهرستان جیرفت خبر داد و ابراز داشت: این شهرستان دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار به ویژه در بحث گردشگری به دلیل صبغه تاریخی آن است.

غنچه‌پور با بیان اینکه اصحاب رسانه نقش مؤثری در اطلاع‌رسانی نسبت به برگزاری این همایش دارند، عنوان کرد: انتظار می‌رود که مسئولان برای شناساندن این ظرفیت‌‌ها به مردم دنیا تعامل و همکاری خوبی داشته باشند.

فرماندار جیرفت با بیان اینکه یکی از دستاوردهای بسیار مهم و حساس نظام جمهوری اسلامی ایران که پشتوانه و ضمانت آن را فراهم کرده، بحث دموکراسی است، گفت: نوع بینش، نگرش و جهان‌بینی دموکراسی که امروز غرب از آن دم می‌زند به خوبی در مردم میانمار، عراق، فلسطین، عراق، لبنان و ... آشکار است.

غنچه‌پور با اشاره به اینکه عده‌ای قلیل با حاکمیت بر کشورهای دیگر در پی تسلط بر دنیا هستند، بیان داشت: دموکراسی واقعی که حکومت مردم بر مردم و مردم‌سالاری دینی است، یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی مرکز تصمیم‌گیری در کشور ایران را مردم دانست و اذعان داشت:‌ طی 34 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون انتخابات زیادی برگزار شده که همه مسئولان به صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط مردم انتخاب شدند و همین امر موجب تداوم انقلاب شده است.

غنچه‌پور با بیان اینکه سایر انقلاب‌های دنیا کمتر از یک دهه از مسیر خود منحرف شده و به اهداف خود دست نیافتند، خاطر نشان کرد: اما انقلاب اسلامی ایران امروز در دهه چهارم همچنان پرشتاب در حال پیشرفت است.

وی با توجه به اینکه هر حرکتی در جهان از انقلاب اسلامی تأثیر می‌گیرد و این مهم نیز به دلیل حضور مردم همیشه در صحنه است، اظهار داشت: وظیفه مهم و اصلی فرمانداری و بخشداری‌ها به عنوان امانت‌دار رأی مردم اجرای صحیح انتخابات است.

فرماندار جیرفت با تأکید بر اینکه وظیفه ما برگزاری انتخابات سالم است، تصریح کرد: اگر دست‌هایی در کار باشند که قصد داشته باشند به هر نحو رأی مردم را نادیده بگیرند و به حریم اعتقادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مردم تجاوز کنند، خائن محسوب می‌شوند.

استفاده از امکانات دولتی خلاف قانون خیانت است

وی با اشاره به اینکه یکی از کارهای شاخص و مهم سال 91 برگزاری انتخابات سالم مجلس شورای اسلامی بود، افزود: به لطف الهی بهترین و سالم‌ترین نوع انتخابات در این شهرستان انجام شد.

غنچه‌پور مسئولان برگزاری انتخابات سال گذشته را موجب عزت و افتخار این شهرستان ذکر و عنوان کرد: این موفقیت مرهون همکاری و تعامل همه مسئولان و مدیران شهرستان جیرفت به عنوان اهرم‌های اجرایی و حافظ آرا مردم است.

فرماندار جیرفت ابراز داشت:‌ اگر مسئولان و مدیران دولتی از امکانات دولت خلاف قانون و خارج از چارچوب استفاده کنند، بدون هیچ‌گونه تساهل و تسامح با آنان برخورد جدی صورت می‌گیرد، زیرا هرگونه فعالیت خارج از حیطه قانون خیانت محسوب می‌شود.

غنچه‌پور از برگزاری جلسه انتخاب هیئت اجرایی شهرستان جیرفت برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد و خاطر نشان کرد: 17 اردیبهشت ماه نیز جلسه برگزاری انتخاب هیئت اجرایی این شهرستان برای انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

فرماندار جیرفت با اشاره به اینکه در انتخابات این دوره بیش از 400 حوزه اخذ رأی در شهرستان جیرفت وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه این انتخابات نخستین انتخابات ریاست جمهوری پس از جریان فتنه بوده و همچنین انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا تجمیع شده است از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/80001/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول