اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

ایمان و تقوا فساد اقتصادی را کاهش می‌دهد

آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر دل نبستن مردم به دنیا گفت: ایمان و تقوا مانع گسترش فساد اقتصادی در جامعه می‌شود.

ایمان و تقوا فساد اقتصادی را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی امروز در دیدار با مدیرکل امور شعب و جمعی از مدیران بانک مهر اقتصاد استان قم ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: دنیا و مسائل آن مانند بازی فوتبال است که توپ در جریان بازی زیر پای همه بازیکنان می‌چرخد.

وی افزود: امور دنیا مانند توپ فوتبالی است که زیر پای بازیکنان چرخ می‌زند و بازیکنان می‌دانند نباید به حضور این توپ امیدوار باشند و دل ببندند، مردم نیز نباید به امور دنیا و حضور در دنیا دل خوش باشند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم ادامه داد: بازیکنان تیم فوتبال آگاهی دارند که نباید توپ را در دست خود نگه دارند زیرا با نگه داشتن توپ قاعده بازی به هم می‌خورد.

وی با اشاره به گردش پول در دست مردم بیان کرد: همان‌گونه که گردش توپ و استفاده از قاعده صحیح در بازی اثراتی به همراه دارد گردش پول نیز دارای اثراتی است که اگر کسی که پول دست اوست اهلیت داشته باشد مانند بازیکن فوتبال که قاعده بازی را رعایت کرده است افتخار و مدال نصیب او می‌شود.

آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: خداوند از روزی که دنیا را آفرید امور آن را به دست مردم گذاشت و این امور از پدران به فرزندان رسید و دست به دست چرخید تا امروز به دست ما رسیده است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر دل نبستن به دنیا بیان کرد: آنچه در دنیا دیده می‌شود نباید به آن دل بست بلکه باید با ایمان و تقوا به آخرت و لطف خداوند امیدوار بود.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه پذیرفتن خدا و اطاعت از فرمان او جامعه را از نابودی نجات می‌دهد گفت: وقتی که تقوا در بندگان تجلی یافت فساد اقتصادی در جامعه رخ نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: اگر خدا را قبول نداشته باشیم جامعه نه تنها اصلاح نمی‌شود بلکه دود آن به چشم همه می‌رود و به آن ترتیب دزدی و خیانت در جامعه رواج پیدا می‌کند.

آیت‌الله علوی گرگانی بر لزوم حفظ امانت در سیستم بانکی و جذب کارمندان مومن تاکید کرد و گفت: در روایات آمده است در صورتی که به مومنی کیسه‌ای زر امانت بدهند امانت را بر می‌گرداند ولی شخص بی‌ایمان تا زمانی که مراقب او هستی امانتدار است و پس از آن به امانت خیانت می‌کند به همین دلیل باید منویات دین اسلام در برنامه بانک‌ها قرار گیرد.

وی با بیان بخشی از عملکرد حضرت علی (ع) در حفظ بیت‌المال تصریح کرد: آن امام همام پس از اینکه امور بیت‌المال به پایان می‌رسید نماز شکر می‌خواند بانکداران نیز باید به تبعیت از امام علی (ع) پس از فراغت از بانکداری نماز شکر بخوانند که یک روز را با موفقیت سپری کردند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: چرب نشدن دست کسانی که با پول مردم در ارتباط هستند بسیار اهمیت دارد برای همین باید تلاش کنیم لقمه نانی که بر سر سفره خانواده می‌بریم حلال باشد.

انتهای پیام/78005/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول