اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شیعیان علوی آلمان و ترکیه در حرم مطهر رضوی

عظمت و شوکت حرم مطهر رضوی مایه افتخار شیعیان جهان است

جمعی از شیعیان علوی آلمان و ترکیه به حرم مطهر رضوی مشرف شده و از کتابخانه مرکزی و موزه‌های آستان قدس رضوی بازدید کردند.

عظمت و شوکت حرم مطهر رضوی مایه افتخار شیعیان جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، فتاح امینی، سرپرست این گروه اظهارداشت: آستان قدس رضوی به برکت وجود مقدس امام رضا(ع) و بهره‌برداری شایسته از موقوفات آن حضرت، توانسته به خودکفایی کامل در حوزه‌های مختلف برسد و به مایه افتخار جهان اسلام تبدیل شود.

وی افزود: آستان قدس رضوی بهترین خدمات و امکانات مادی و معنوی را برای عموم جامعه به ویژه زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) فراهم کرده است و آشنایی ما با این مجموعه بسیار سودمند است.

مصطفی کمیل، از شیعیان هامبورگ نیز با با بیان اینکه این نخستین سفرش به مشهدالرضا است، گفت: امیدوارم تمامی شیعیان جهان توفیق زیارت این حریم قدسی را بیابند و از نزدیک با این همه شوکت و عظمت شیعیان آشنا شوند.

علی صالح از شیعیان استانبول ترکیه نیز گفت: فعالیت‌های عمرانی و زیرساختی گسترده‌ای که در توسعه حرم مطهر رضوی انجام شده، سرمایه‌گذاری درازمدتی برای نسل‌های آینده است.

وی در این بازدید، موزه گنجینه هدایای مقام معظم رهبری را موزه‌ای با شکوه و توصیف‌ناپذیر خواند و بیان داشت: مجموعه موزه‌ها و کتابخانه آستان قدس رضوی از مفاخر بزرگ جهان اسلام به شمار می‎رود.

همچنین محمد تیران از شیعیان ساکن هامبورگ با اشاره به معماری زیبای حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: امیدوارم سایر اماکن مذهبی مسلمانان نیز با محور قراردادن اصالت معماری اسلامی بتوانند بناهایی همانند اماکن متبرکه رضوی در خور شأن اهل بیت(ع) بسازند.

انتهای پیام/70005/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول