اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کواکبیان در دانشگاه فردوسی:

می‌توان متناسب با نظر رهبر انقلاب برای مذاکره با آمریکا برنامه‌ریزی کرد

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: می‎توان متناسب با منافع و عزت ملی، مصلحت و نظر مقام معظم رهبری برای برقراری ارتباط با آمریکا برنامه‎ریزی کرد.

می‌توان متناسب با نظر رهبر انقلاب برای مذاکره با آمریکا برنامه‌ریزی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مصطفی کواکبیان صبح امروز در جمع اعضای اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای به جایی نخواهد رسید البته این بدان معنی نیست که نباید ادامه یابد، در صورت انتخاب به عنوان رئیس دولت یازدهم پس از شش ماه تحریم‎ها را به سمت لغو شدن پیش می‎برم.

وی افزود: دو نظریه در بحث هسته‎ای وجود دارد، اول آن که فقط به تنش‌زدایی بپردازیم و کاری به آرمان‎های انقلاب نداشته باشیم و دیگر آن که فقط به آرمان‎های انقلاب بپردازیم و تنش زدایی را از دستور کار خارج کنیم.

* «فقط‌ها» باید برداشته شود؛ می‎توان هم تنش‌زدا بود و هم به آرمان‎های انقلاب پایبند

دبیرکل حزب مردم سالاری تصریح کرد: باید این «فقط‌ها» را برداریم چرا که می‎توان هم تنش‌زدا بود و هم به آرمان‎های انقلاب پایبند بود؛ این کار، فن، علم و تخصص می‎خواهد که آقایان در این باره بسیار ضعیف عمل کرده‌اند.

کاندیدای احتمالی دور یازدهم انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشکل اصلی ما در روابط خارجی، خصومت‌ورزی آمریکا با ایران است، تنش‌زدایی یک نظریه و استکبارستیزی نظریه‌ دیگری است، چنانچه بخواهیم این خصومت‌ورزی کاهش یابد باید با بهره‌گیری از فن و کار کارشناسی این دو را با یکدیگر همراه کنیم.

وی گفت: مذاکرات باید بر مبنای «برد برد» باشد و برای تحقق این امر باید بر سر مسائل فرعی ملایم‌تر رفتار شود و حتی بر سر برخی مسائل کوتاه بیایم اما این عمل شامل مسائل حیاتی نمی‌شود.

وی تأکید کرد: می‎توان متناسب با منافع و عزت ملی، مصلحت و نظر مقام معظم رهبری برای برقراری ارتباط با آمریکا برنامه‎ریزی کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‎هایش با بیان اینکه اصول‌گرایان باید بپذیرند که احمدی‌نژاد در سال 84 با یک دوپینگ سیاسی روی کار آمد، ادامه داد: اصول‎گرایان هزینه کار خود را می‎پردازند چرا که آنان شخص احمدی‎نژاد را روی کار آوردند.

* ضعف دولت نهم و دهم قانون ناپذیری است

دبیرکل حزب مردم سالاری مهم‌ترین ضعف دولت نهم و دهم را قانون ناپذیری دانست و گفت: این را قبول ندارم که احمدی‌نژاد از پول بیت‌المال برای خود برمی‎دارد، اما تخلف به ویژه در حوزه مالی و اقتصاد ریشه در توجه نکردن به قانونمداری داشته و همین مسئله باعث بروز اختلاس 3 هزار میلیاردی در جامعه می‎شود.

وی با اشاره به هزینه‏های تبلیغاتی خود در انتخابات ریاست جمهوری گفت: تبلیغات زیادی ندارم و بیشتر منابع مالی توسط حزب مردم سالاری تامین می‏شود.

کواکبیان شعار انتخاباتی خود را «دولت اخلاق» اعلام و اظهار کرد: در مکتب نبوی و علوی هدف از تشکیل حاکمیت افزایش معنویت و فضائل اخلاقی است.

وی ریشه حوادث فتنه 88 را ضعف اخلاق توصیف کرد و افزود: نباید با آبروی دیگران بازی کرد و به واسطه بداخلاقی‎ها سبب بروز فتنه در جامعه شد.

دبیرکل حزب مردم سالاری با اشاره به حوادث رخ داده در فتنه سال 88 گفت: بنده اولین اصلاح طلبی بودم که نسبت به حوادث پس از انتخابات موضع گرفتم چرا که معتقد بودم باید بین اعتراض قانونی و جریان برانداز تفکیک قائل شد.

کواکبیان در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور تصریح کرد: دولت نتوانست در ماه‌های اخیر بازار ارز را کنترل کند و دلیل این امر هم این بود که می‌خواست دستور کار خود را پیش ببرد.

وی افزود: در پایان دولت میرحسین موسوی ارز 180 تومان و در پایان دولت خاتمی 800 تومان بود و به طور طبیعی در پایان دوره احمدی‌نژاد ارز باید 1600 تومان عرضه می‌شد نه اینکه قیمت ارز به 3600 تومان برسد.

نماینده سابق سمنان در مجلس ادامه داد: در دولت تخلف‌های مالی فراوانی شده است و علت این تخلفات عدم توجه به قانون است و همین امر موجب بروز اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی شد؛ اگر مردم، مطبوعات، احزاب و سیستم‌های نظارتی را دخیل بدانیم و آنها را تقویت نماییم، این تخلفات عظیم رخ نمی‏‎دهد.

کاندیدای احتمالی دور یازدهم انتخابات‌ ریاست جمهوری در مورد نقاط قوت و ضعف دولت حاضر بیان کرد: از جمله نقاط مثبت در دولت احمدی‌نژاد پشتکار و تلاش بسیار است اما لازم به توجه است که پشتکار زمانی که ثمره‌ای نداشته باشد بی‌فایده است و بزرگ‌ترین ضعف دولت جاری قانون‌ناپذیری است.

* «وسیع‌المشرب» بودن یکی از ضعف‌های دولت هاشمی بود

وی همچنین با بیان اینکه در دولت خاتمی نیز نجابت و فعالیت در عرصه بین‌المللی وجود داشت اما ضعف آن انجام فعالیت‌های افراطی بود، درباره دولت هاشمی گفت: در زمان دولت آقای هاشمی رفسنجانی، وسیع‌المشرب بودن از جمله نقاط ضعف بود زیرا نمی‌توان با همه بود، کمی برخورد لازم است.

کواکبیان همچنین در رابطه با مباحث فرهنگی جامعه تصریح کرد: فرهنگ جدا از سیاست، اقتصاد و جامعه نیست بلکه اینها توامان با هم‌ هستند اما اینکه در کشور 70 موسسه برای فعالیت‌های فرهنگی وجود دارد اشتباه است، زیرا باید یک تعریف در این زمینه وجود داشته باشد و یکپارچه سازی شود، البته در مورد سندهای بالادستی سیاست‌های فرهنگی مشکلی وجود ندارد و منبع قانونی فراوان است، اما دستگاه‌های اجرایی در رابطه با اجرایی کردن قوانین کوتاهی می‌کنند.

کاندیدای احتمالی دور یازدهم انتخابات ریاست جمهوری در ادامه به برنامه‎های خود در صورت انتخاب شدن اشاره و تصریح کرد: تمام تلاش خود را جهت جلوگیری از افزایش نقدینگی در جامعه و کنترل یارانه‎ها انجام می‎دهم، زیرا افزایش نقدینگی سبب افزایش تورم می‌شود، البته پیشرفت اقتصادی زمان‌بر است اما باید شروع شود.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه رئیس جمهور باید مروج اخلاق باشد، به داستان یکشنبه سیاه مجلس اشاره و تصریح کرد: یکشنبه سیاه یک نمونه از ضعف اخلاقی است، اگر اخلاق در جامعه حاکم باشد سران سه قوه همانند جزایر منفک عمل نمی‌کنند و اخلاق‌مداری شکل ویژه‌ای در جامعه به خود می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی حکومت ایجاد معنویت در جامعه است یادآور شد: رئیس جمهور طبق سوگندی که یاد می‌کند باید پایبند اخلاق باشد تا به این ترتیب رفتار اخلاقی در جامعه گسترش یابد.

انتهای پیام/70005/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول