اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌های سفر رئیس جمهوری به کردستان

واژه پیامک ابزار فاصله‌زدایی بین مردم و مسئولان

سفر یک روزه رئیس جمهوری به استان کردستان با حاشیه‌هایی همراه بود که از نظر خبرنگار فارس در سنندج پنهان نمانده است.

واژه پیامک ابزار فاصله‌زدایی بین مردم و مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج رئیس جمهوری ساعت حدود 11 قبل از ظهر جمعه به همراه اسفندیار رحیم‌مشایی، مجید نامجو وزیر نیرو و علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی وارد فرودگاه سنندج شد.

محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهوری که صبح جمعه به استان کردستان سفر کرد به همراه علیرضا شهبازی استاندار کردستان از احمدی‌نژاد و هیئت همراه در فرودگاه سنندج استقبال کردند.

جدای از اینکه جز خبرنگار صدا و سیما، خبرنگاران خبرگزاری‌ها و رسانه‌های کشوری و استانی برای حضور در فرودگاه سنندج هماهنگی نشده بود، در مراسم افتتاحیه سد گاران مریوان و آبگیری سد زیویه کامیاران هم جز خبرنگار صدا و سیما، سایر خبرنگاران حضور نداشتند.

رئیس جمهوری و هیئت همراه پس از افتتاح این دو سد و دستور آبگیری سد سورال دهگلان، برای شرکت در برنامه سخنرانی در جمع مسئولان دستگاه‌های اداری استان کردستان و افتتاح بخش بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی سنندج در این نیروگاه حضور یافت.

این برنامه که با تاخیر آغاز شد، ابتدا علیرضا شهبازی استاندار کردستان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت استان کردستان در دولت‌های نهم و دهم و مقایسه با سایر دولت‌های قبل آن، حجم پیام‌ها و پیامک‌ها و ارتباط تلفنی مردم با وی را نشان از زدودن فاصله بین مسئولان و مردم دانست.

در ادامه وزیر نیرو نیز سخنان خود را با این جمله " سالی که نکوست از بهارش پیداست" آغاز کرد و از موافقت رئیس جمهوری برای تبدیل واحدهای نیروگاهی حرارتی به سیکل ترکیبی خبر داد و تحقق این موضوع را موجب افزایش 12 هزار مگاواتی به ظرفیت فعلی تولید برق در کشور دانست.

علی نیکزاد وزیر نیرو دیگر سخنران برنامه بود که طی سخنانی مسکن مهر را تصمیم مردمی و سیاست انقلابی احمدی‌نژاد ذکر کرد و از این طرح به عنوان بازگشت به گفتمان امام راحل و کارآمدی نظام اسلامی و خدمت بی‌منت در دولت نام برد.

مجری برنامه‌ هم در حین صحبت‌هایش از کلمه بهار استفاده می‌کرد.

افتتاح 10 هزار واحد مسکن از طریق ویدیوکنفرانس و واگذاری کلید دو واحد مسکن مهر نمونه به صاحبان آن در بیجار از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که معاون اول رئیس جمهوری خود را میزبان رئیس جمهوری خواند و گفت: مسکن مهر یک نهضت بزرگی است که در هیچ کجای دنیا به این شکل وجود ندارد.

محمدرضا رحیمی هم گذری به واژه بهار زد و گفت: امید است راه و اندیشه احمدی‌نژاد در بهاران ادامه یابد.

آخرین بخش برنامه این سفر سخنرانی رئیس جمهوری بود که پس از تعاریف زیادی از استان کردستان، مردمان و منابع طبیعی و خدادادی آن، کردستان را قطعه‌ای از بهشت خواند و مردمان این استان را اصیل‌ترین ایرانی‌ها دانست.

احمدی‌نژاد با تعریف از معاون اولش، گفت: ابتدا با بازی درآوردن و اقداماتی علیه رحیمی، سعی می‌کردند که وی کار نکند اما وی یک ساعت بیشتر از همیشه کار می‌کرد تا اینکه پاسخ مخالفانش را بدهد.

وی به افزایش آورده شخصی در مسکن مهر اشاره کرد و افزود: کاش این بازی را بر سر مردم در نمی‌آوردند تا هزینه‌های جانبی در این طرح بالا نمی‌رفت اما انشاءالله که خدا به دست مردم هم "این‌وری‌ها" و هم "آن‌وری‌ها" را تنظیم کند.

رئیس جمهوری هم در پایان گفت: این سفر فرصتی شد تا بهار زیبای کردستان را تبریک بگویم.

اگر چه اسفندیار رحیم‌مشایی در ترکیب هیئت همراه احمدی‌نژاد در سفر به استان کردستان حضور داشت اما جز وزیر نیرو کسی در زمان و یا خلال اجرای برنامه‌ها از وی اسمی نبرد.

گفتنی است در این سفر یک‌روزه رئیس جمهور به استان کردستان، سد گاران افتتاح و سد زیویه و سورال آبگیری شد، 10 هزار واحد مسکن مورد بهره‌برداری قرار گرفت و بخش بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی سنندج نیز به ظرفیت تولید برق استان اضافه شد.

انتهای پیام/79001/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول