اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیگیری‏های فارس از وضع بازار روز فیروزکوه نشان می‏دهد

شهرداری فیروزکوه؛ مسئول بی‏توجهی‏ به یک خواسته عمومی + تصاویر

پیگیری‏های انجام شده از وضع بازار روز فیروزکوه و گفت‏وگو با شماری از غرفه‏داران و شهروندان نشان می‏دهد که شهرداری فیروزکوه در حقیقت مسئول بی‏توجهی‏ به یک خواسته عمومی مهم در این شهر است.

شهرداری فیروزکوه؛ مسئول بی‏توجهی‏ به یک خواسته عمومی + تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، بازار روز فیروزکوه این‏ روزها شاهد ناملایمت‏ها و نابه‏سامانی‏های فراوانی است و غرفه‏داران و شهروندان این مرکز تجاری، شهرداری فیروزکوه را مسئول ساماندهی آن می‏دانند.

شهرداری فیروزکوه به عنوان متولی اصلی بازار روز، تاکنون اقدام مناسبی برای رفع این معضلات انجام نداده است و تا همین چندی پیش نیز، حتی ارسال لیست واحدهای فعال در این بازار به بازرسی اصناف را برای انجام بازرسی‏ها مرتب به تعویق می‏انداخت.

گزارش فارس حاکی است؛ مطابق توافقات صورت گرفته، رسیدگی به هرگونه تخلفات صنفی در بازار بر عهده واحد بازرسی و نظارت اصناف شهرستان فیروزکوه است تا با اعمال بازرسی‏های روزانه، از وقوع تخلفات جلوگیری به عمل آورده و متخلفان را به اداره تعزیرات حکومتی معرفی کند.

در این راستا، شماره تلفن 76400190 بازرسی اصناف شهرستان برای دریافت شکایات شهروندان آماده پاسخگویی است.

شهرداری فقط اجاره می‏گیرد

یکی از غرفه‏داران بازار روز فیروزکوه در همین زمینه می‏گوید: شهرداری فقط از ما به بهانه‏های مختلف یا اجاره می‏گیرد یا مبالغ دیگری را دریافت می‏کند؛ اما خدمات مناسبی در این مرکز به غرفه‏داران ارائه نمی‏شود.

وی که نخواست نامش در این گزارش ذکر شود، تصریح کرد: شهرداری باید در قبال اجاره‏ای که از واحدهای مستقر در این مکان دریافت می‏کند، به نیازهای آنها هم پاسخ دهد و مشکلاتشان را رفع کند.

این غرفه‏دار اعتقاد دارد: اگر شهرداری با برنامه‏ریزی مناسب، تسهیلات بیشتری را در اختیار غرفه‏داران بازار روز و مردم فیروزکوه قرار دهد، گذشته از اینکه فروش غرفه‏ها بیش از گذشته خواهد شد، مردم نیز رغبت بیشتری برای خرید از این بازار از خود نشان می‏دهند.

بازار روز فیروزکوه هیچ امکاناتی ندارد

یکی از بانوان فیروزکوهی نیز که همراه با کودک خردسال خود در حال خرید از بازار روز فیروزکوه بود، در این‏باره در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در فیروزکوه اظهار داشت: بازار روز فیروزکوه هیچ امکاناتی ندارد و این امر گاهی مشکلاتی برای شهروندان ایجاد می‏کند.

سمیه کتال افزود: امروز به همراه مادر و فرزند خردسال خود به بازار روز فیروزکوه آمدیم تا خرید کنیم؛ اما نه تنها اجناس ارائه شده در این بازار کیفیت چندانی ندارد، بلکه حداقل امکانات مورد نیاز برای مردم نیز در این مکان فراهم نشده است.

وی تصریح کرد: سرویس‏های بهداشتی یکی از امکانات اولیه چنین مراکزی است تا علاوه بر افرادی که در این بازار کار می‏کنند، مردم نیز بتوانند از آن استفاده کنند؛ اما حتی این امکان نیز برای مردم فیروزکوه در بازار روز این شهر هنوز فراهم نشده است.

هزینه اولیه هر غرفه؛ 170 هزار تومان در ماه

بازار روز «راه‌آهن» فیروزکوه نیازمند توجه ویژه مسئولان شهرستان در تامین مایحتاج مصرفی شهروندان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، بازار روز راه‌آهن فیروزکوه متشکل از 34 غرفه است که از این تعداد، هشت غرفه پوشاک، 19 واحد میوه و تره‏بار، سه واحد لوازم خانگی، یک واحد لوازم بهداشتی و آرایشی و سه واحد مرغ و ماهی عرضه می‏کنند.

هم‏اینک مبلغ اجاره ماهانه هر یک از غرفه‏ها در بازار روز «راه‌آهن» فیروزکوه، 800 هزار ریال است.

مبلغ 50 هزار ریال بابت نگهبانی، 20 هزار ریال بابت مصرف آب عمومی و 20 هزار ریال بابت برق عمومی نیز به طور جداگانه از هر غرفه دریافت می‏شود.

مشاهدات میدانی خبرنگار فارس، حاکی از وجود مسائل و مشکلات متعدد در این مجموعه است که از آن جمله می‏توان به پلاک‏بندی نکردن غرفه‏ها برای شناسایی آنها، نبود سرویس بهداشتی مناسب برای غرفه‏داران و خریداران، نبود آب آشامیدنی مناسب و کانال‏کشی نشدن محیط برای ورود آب باران و آب مصرفی غرفه‏ها اشاره کرد.

همچنین تجمع خودروهای دست‏فروش مقابل ورودی و داخل کوچه منتهی به بازار سبب ایجاد مشکلات ترافیکی زیادی برای مشتریان شده است.

انتهای پیام/2568/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول