اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهربان:

ابتکار، اقتدار و منطق تیم مذاکره کننده ایرانی 1+5 را از نفس انداخت

امام جمعه مهربان گفت: ابتکار، اقتدار و منطق تیم مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات آلماتی 2، گروه 1+5 را از نفس انداخت.

ابتکار، اقتدار و منطق تیم مذاکره کننده ایرانی 1+5 را از نفس انداخت

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به برگزاری دور دوم مذاکرات ایران با گروه 1+5 در آلماتی اشاره و تصریح کرد: گروه مذاکره‌کننده ایرانی با منطق قوی موفق شد از این مذاکرات سربلند بیرون آید.

امام جمعه مهربان با اشاره به منطق قوی تیم مذاکره کننده ایرانی تصریح کرد: گروه 1+5 در مذاکرات آلماتی در مقابل منطق قوی تیم مذاکره‌کننده ایرانی حرفی برای گفتن نداشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین جلیلی، ابتکار اقتدار و منطق را رویکرد تیم مذاکره کننده ایرانی عنوان کرد و افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تیم مذاکره کننده در آلماتی مبتکرانه، مقتدرانه و با منطق قوق گروه مقابل را مجبور کرد که برای تداوم مذاکرات و یافتن جواب‌های قانع کننده به استدال‌های قوی تیم مذاکره کننده ایرانی به پایتخت کشورهای خود برگردند و پس از مشورت و رایزانی نسبت به تداوم روند مذاکرات تصمیم‌گیری کنند.

خطیب جمعه مهربان افزود: در مذاکرات قبلی پذیرفتن برخی از حقوق مسلم مردم ایران توسط کشورهای گروه 1+5 به عنوان دادن امتیاز تلقی شد و از  جمله این امتیازها استفاده از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز توسط کشورمان بود که این امر از دیر باز جزو حقوق قانونی مردم ایران بوده و نمی‌توان آن را امتیاز تلقی کرد.

امام جمعه مهربان تاکید کرد: اگر ما به چرخه انرژی هسته‌ای و غنی‌سازی دست یافته‌ایم و اگر عزتی داریم همه به برکت خون شهداء و ایثار و فداکاری‌های شهدا است.

تحریم‌ها در رابطه با برنامه هسته‌ای یک بهانه است

حجت الاسلام والمسلمین جلیلی، بحث تحریم‌ها در رابطه با برنامه هسته‌ای کشورمان را یک بهانه عنوان کرد و افزود: تحریم‌ها در رابطه با برنامه هسته‌ای یک بهانه است و ایران اسلامی از اول انقلاب دچار تحریم بوده و بحث تحریم به خاطر برنامه هسته‌ای کشورمان یک بهانه و حرف بدون منطق است.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به عزم و اراده مسئولان و مردم برای دفاع از حقوق هسته‌ای خویش تصریح کرد: با همتی که مردم و مسئولان دارند ایران اسلامی از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود دست برنخواهد داشت.

امام جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر مهربان، با اشاره به وقوع زلزله 6.1 ریشتری در استان بوشهر، ضمن عرض تسلیت به بازماندگان کشته شدگان در  زلزله بوشهر و ابراز همدردی با آنان، علو درجات برای مرحومان و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان این ضایعه و شفای عاجل مصدومان حادثه را از درگاه حضرت احدیت مسألت نمود.

حجت‌الاسلام و المسلمین جلیلی با اشاره به کمک رسانی شایسته اهالی شهرها و روستاهای بخش مهربان به هموطنان زلزله‌‌زده در مناطق ارسباران اظهار امیدواری کرد، که کمک رسانی مثال زدنی اهالی مهربان در زلزله ارسباران، این بار نیز برای هموطنان حادثه دیده در استان بوشهر تکرار شود.  

خطیب جمعه مهربان با اشاره به زلزله‌ خیز بودن کشورمان اظهار امیدواری کرد که با تدبیر، همت و درایت مسئولان و همکاری مردم  خسارات جانی و مالی ناشی از وقوع زلزله به حداقل ممکن برسد.

امام جمعه مهربان با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بر برگزاری باشکوه برنامه‌های عزاداری در ایام فاطمیه دوم تاکید کرد و خواستار برگزاری برنامه عزاداری  مناسب و باشکوه در مزار شهدای گمنام در زیارتگاه حاجی علمدار در سالروز تدفین شهدای گمنام که مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) نیز است، در این مکان مقدس شد.

حجت الاسلام و‌المسلمین جلیلی با  گرامیداشت 28 فروردین روز جهانی هموفیلی اظهار امیدواری کرد که با همکاری مردم و درمان به موقع بیماری‌ها هیچ کودکی به عنوان کودک هموفیلی متولد نشود.

خطیب جمعه مهربان 29 فروردین، روز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی را گرامی داشت و از رشادت‌ها و ایثارگری‌های ارتشیان در  هشت سال دفاع مقدس تجلیل کرد و به ارواح  مطهر شهدای ارتش و تمام شهدای هشت‌سال دفاع مقدس درود و صلوات فرستاد.

انتهای پیام/60002/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول