اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

مردم به رئیس‌جمهوری که اسیر اطرافیان خود است رای ندهند

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در پیش تصریح کرد: مردم به رئیس‌جمهوری که اسیر اطرافیان خود است رای ندهند.

مردم به رئیس‌جمهوری که اسیر اطرافیان خود است رای ندهند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به فرمایشی از مولای متقیان حضرت علی (ع) گفت: ما به‌عنوان یک مسلمان شیعه موظف هستیم در جهت ارتقاء معارف خود تلاش کنیم و در عین حال در جهت عمل به این معارف گام برداریم.

بهره‌گیری از فرهنگ فاطمی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در ادامه به ایام شهادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند فرهنگ فاطمی هستیم، برخی افراد برای حضور خانم‌ها در جامعه به حضور حضرت زهرا (س) در مسجد و ایراد خطبه فدکیه ایشان استناد می‌کنند که استناد درستی است اما باید به چگونگی حضور دقت داشت.

وی با استناد بر روایات عنوان کرد: فاطمه (س) روسری خود را به سر پیچید و چادر خود را بر سر کرد و در میان جمعی از نساء و خانم‌های بنی‌هاشم به طرف مسجد حرکت کرد در حالی که عبای حضرت به زمین کشیده می‌شد، که این امر کنایه از پوشش و حجاب ایشان است.

وی در ادامه  تصریح کرد: در مسجد از پشت پرده و با حجاب کامل به بیان خطبه پرداختند، متولیان عرصه فرهنگ و متولیان جامعه به این موضوع توجه داشته باشند، اینکه زن به هر شکل و در هر جا حضور یابد و سپس به حضور حضرت زهرا (س) در مسجد استناد شود صحیح نیست.

امام جمعه موقت ورامین با انتقاد از برخی اختلاط‌های جنسی عنوان کرد: آنچه امروز ما به نام اسلام و تشیع اجرا می‌کنیم کجا و سیره حضرت زهرا (س) کجا، در بسیاری از همایش‌ها می‌بینیم حضار مرد هستند و مجری زن و یا حضار زن هستند و مجری مرد است، این اختلاط‌ها در میهمانی‌ها، جشن‌ها، عزاداری‌ها و همایش‌ها اصلاح شود.

وی گفت: حضرت با بیان مفاهیم توحیدی در مسجد سخنان خود را آغاز کردند، چرا که اگر توحید درست شود مابقی درست می‌گردد، نمی‌توان آلوده به گناه بود و شهادتین را بر زبان آورد.

بیان نکات عزاداری فاطمیه

حجت‌الاسلام محمودی سپس با بیان اینکه پیام فاطمیه از بزرگترین پیام‌های جهان است، گفت: فاطمیه پیام اسلام‌شناسی، امام‌شناسی، پیام حق و حقیقت را دارد و به همین دلیل است که دشمن نمی‌خواهد فرهنگ فاطمیه احیا شود و مقام معظم رهبری برای احیاء فاطمیه فرمودند «فاطمیه را عاشورایی برگزار کنید»، در همین ارتباط بیان چند نکته در عزاداری‌ها ضروری است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران افزود: نکته اول این که هیئت‌های عزاداری خود را مکلف بدانند مانند عاشورا به عزاداری بپردازند و این عزاداری مخصوصا در شب شهادت اهمیت بیشتری دارد،دوم آنکه افرادی که توانایی مالی دارند سعی نمایند در عزاداری‌ها اطعام نمایند،به جای صرف مبالغ گزاف در ختم‌ها، به نیت متوفی خود عزاداران فاطمی را اطعام کنید.

امام جمعه موقت ورامین در ادامه بیان داشت: نکته سوم این که عزاداری‌ها مجتمع و یکپارچه باشد تا شکوه عزاداری بیش از پیش شود، در ورامین هم از ساعت 10:30 صبح در مقابل سید فتح‌الله با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی و حضور تمام هیئت‌های عزاداری با شکوه برگزار می‌شود، هیئت‌ها با دسته‌های سینه‌زنی شرکت کنند و اگر هم نمی‌توانند با دسته بیایند دست اندرکاران هیئت‌ها شرکت کنند.

وی گفت: نکته چهارم این که اصناف سعی کنند با راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی در روز شهادت مانند روز عاشورا نسبت به مقام خانم ابراز ارادت کرده و این فرصت‌ها را غنیمت بشمارند.

خطیب امروز جمعه ورامین تصریح کرد: برگزاری مراسم عاشورایی تشییع نمادین حضرت زهرا (س) در شب شهادت هم با حضور باشکوه مردم ولایی و مومنان ورامین برگزار می‌‌شود، ان‌شاءالله همه با هم با شرکت در این مراسم عشق و ارادت خود را به حضرت زهرا (س) به نمایش بگذاریم.

وضع حجاب و عفاف در ادارات، دانشگاه‌ها و خیابان‌‌های شهر 15 خرداد تاسف‌آور است

وی با اشاره به بدحجابی‌های موجود در جامعه تصریح کرد: تمام اقدامات ما در ایام فاطمیه برای آن است که جامعه رنگ و بوی فاطمیه به خود بگیرد، حجاب و پوشش زنان و دختران ما قابل قبول نیست، برخی افراد از هویت‌های دینی و ملی خود فاصله گرفتند، چادر حجاب عمومی است.

حجت‌الاسلام محمودی سپس گفت: برخی مدیران نسبت به حجاب و فرهنگ بی‌تفاوت شده‌اند و به رسالت دینی و قانونی خود عمل نمی‌کنند، چرا دولت و مجلس به مصوبه عفاف و حجاب عمل نمی‌کنند، چرا اصل هشتم قانون اساسی مظلوم مانده و اجرا نمی‌شود.

وی تصریح کرد: وضع حجاب و عفاف در ادارات، دانشگاه‌ها و خیابان‌های شهر 15 خرداد تاسف‌آور است، هر مسئولی در هر مقامی به رسالت خود عمل نکند در حق دین و فرهنگ این مردم خیانت کرده و مردم هرگز وی را نخواهند بخشید.

تسلیت زلزله بوشهر/گرامیداشت روز ارتش

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به وقوع زلزله در استان بوشهر اظهار داشت: این زلزله باعث تالم همگان شد، به خانواده‌های داغدیدگان تسلیت عرض می‌کنم و برای بهبودی مجروحان آرزوی بهبودی دارم، امروز کمک شما نمازگزاران برای این مردم زلزله‌زده جمع‌آوری می‌شود.

وی با اشاره به روز ارتش عنوان کرد: از خدمات ارزشمند ارتش جمهوری اسلامی تقدیر می‌کنم، پیشرفت‌های امروز ارتش جمهوری اسلامی قابل ستایش است، باید دشمنان از ارتش قدرتمند ایران اسلامی بهراسد و ارتشیان عزیز نیز قدر خود را بیش از پیش بدانند.

سیاست‌های غلط برخی مدیران کشور باعث ایجاد مشکلات اقتصادی شده است

این مسئول سپس به نامگذاری سال 92 به سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: کشور ما ظرفیت اقتصادی بسیار بالایی دارند، تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد بدون نفت بوده است و این امر هم شدنی است، در همین ورامین علاوه بر زمینه‌های کشاورزی و دامداری در زمینه کاشت پسته، گل‌کاری و ... مستعد است.

وی ضمن انتقاد از عدم عمل به وعده‌ها توسط مسئولان افزود: اگر مسئولان به وعده‌های خود در مورد شهرستان ورامین عمل می‌کردند اوضاع اقتصادی بهتر از وضع موجود بود، باید سرمایه‌گذاران را حمایت کرد تا ورود جدی به این عرصه کنند و نیز با توجه به پتانسیل موجود برای صادرات در این منطقه نیاز است اداره گمرک مستقل در این شهرستان راه‌اندازی شود.

حجت‌الاسلام محمودی گفت: اگر چه بخشی از مشکلات اقتصادی موجود به‌دلیل تحریم‌ها است اما سیاست‌های غلط برخی مدیران کشور باعث ایجاد مشکلات اقتصادی شده است، اگر مدیران به رهنمودهای مقام معظم رهبری عمل می‌کردند اوضاع اقتصادی بهتر بود.

مردم به رئیس‌جمهوری که اسیر اطرافیان خود است رای ندهند

وی با اشاره به انتخابات گفت: انتخابات مهمترین جلوه حماسه سیاسی است، اولاً باید زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود، هر کس به اسلام، انقلاب، قانون اساسی و ولایت فقیه اعتقاد دارد باید در انتخابات شرکت کند.

این مسئول گفت: ثانیاً اصولگرایانی که در عمل ثابت کردند به اصولگرایی پایبندند باید یکپارچه به میدان بیایند، کاندیداهای اصولگرا هم با هم ائتلاف کنند و حتی از هم اکنون دولت خود رامعرفی کنند، ثالثاً مردم اوضاع را به دقت در کنترل بگیرند و به کسی رای دهند که مطیع ولایت باشد و به رئیس جمهوری که اسیر اطرافیان خود است رای ندهند.

انتهای پیام/2462/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول