اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه شاهرود:

زندگی شهدا بهترین الگوی زیستن و بهشتی شدن است

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود گفت: زندگی و سیره شهدا بهترین الگو برای زیستن و بهشتی شدن است و ما باید در این مسیر قدم برداریم.

زندگی شهدا بهترین الگوی زیستن و بهشتی شدن است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، عباس مطهری ظهر امروز در مراسم گرامیداشت بیستمین سالگرد شهادت شهید آوینی در سخنانی با بیان اینکه زندگی ما در این جهان دارای هدف است، افزود: ما در این دنیا بیهوده آفریده نشده‌ایم و باید به دنبال هدفی باشیم و برای رسیدن به این هدف تلاش کنیم.

وی افزود: همه شما دارای آرزویی هستید و برای رسیدن به آن آرزو از هم اکنون باید تلاش کنید و  بطور حتم احتیاج به لوازم و ابزاری دارید تا به آن هدف نائل شوید.

فرمانده سپاه شاهرود تصریح کرد: مهمترین هدفی که همه انسان‌ها می‌خواهند به آن برسند راحتی و آسایش در دنیا و آخرت و در یک کلام بهشتی شدن است و ما باید تلاش کنیم تا به این هدف بزرگ برسیم.

مطهری با بیان اینکه برای بهشتی شدن ابزار و امکانات و نقشه راه نیاز داریم، افزود: شهدا نقشه راه و راهنمای ما در تهیه ابزار و وسایل بهشتی شدن هستند و در یک کلام الگوی بهشتی شدن ما، شهدا هستند.

وی تصریح کرد: آیا به نظر شما می‌توان با ابزار نادرست و خارج از قاعده و قانون به این هدف رسید؟ بطور حتم جواب منفی است و باید تلاش کرد با شناخت صحیح راه و استفاده از ابزار در این راه گام نهاد.

فرمانده سپاه شاهرود بیان داشت: دشمنان در زمان کنونی می‌خواهند ما را از این راه درست منحرف کنند و بهترین ابزاری که برای این مهم استفاده می‌کنند ماهواره و شبکه‌های رنگارنگ تلویزیونی است که متاسفانه آگاهانه یا ناآگاهانه شاهد رشد روز افزون آن در جامعه هستیم.

مطهری تاکید کرد: ماهواره‌ها در پی منحرف کردن افکار به سمت مادیات و لذایذ مادی دنیوی و کشیدن به سوی انحرافات مخرب خانوادگی و اجتماعی هستند.

وی افزود: راه بهشتی زندگی کردن و بهشتی شدن الگو قرار دادن انسان‌هایی است که در این دنیا محیط خود را بهشتی ساخته‌اند و اطرافیان را به این محیط فرا خواندند و در بهشت جاودان الهی آرام گرفتند و اکنون نظاره‌گر اعمال ما هستند.

فرمانده سپاه شاهرود خاطرنشان کرد: امثال شهیدان آوینی و صیاد شیرازی الگوهای عینی و ملموس جامعه ما هستند که با زندگی هدفمند خود و بهشتی کردن زندگی به مقصود رسیدند و راهنمای ما به این مسیر شدند تا ما نیز بیاموزیم و غافل نشویم.

همچنین مدیر آموزشگاه و فرمانده واحد بسیج امیدان شاهد شهید آوینی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مایه بقای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروز ایران در عرصه‏های بین‏المللی بر قلل رفیع و منیع افتخار ایستاده است.

علی مظفری افزود: تکریم و تعظیم از مقام شامخ شهدا یک وظیفه و ضرورت غیرقابل انکار است؛ چرا که شهدا با تاسی به رفتار امام حسین(ع) درس فداکاری، وفاداری، ایثار، شجاعت، صداقت آموختند و در عمل نیز اثبات کردند.

بر اساس این گزارش، در حاشیه این مراسم مسابقه نقاشی و خوشنویسی با موضوع شهید و هنر اسلامی با شرکت دانش‏آموزان بسیجی برگزار شد و همچنین نمایشگاهی از آثار شهید آوینی نیز در معرض دید علاقه‏مندان قرار گرفت.

انتهای پیام/2249/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول