اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با دستور رئیس جمهور

سد سورال دهگلان به بهره‌برداری رسید

سد سورال دهگلان پیش از ظهر امروز همزمان با افتتاح سد گاران مریوان با دستور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

سد سورال دهگلان به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان در حاشیه بهره‌برداری از این پروژه اظهار کرد: به منظور ساخت این سد که از سال 84 عملیات اجرایی آن کلید خورده است اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال هزینه شده است.

به گفته شاهین پاکروح، هدف از ساخت این سد تأمین آب دشت سورال، جمع‌آوری سیلاب‌های رودخانه، کنترل و تنظیم آب رودخانه و توسعه کشاورزی منطقه است.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این سد بیش از یک‌هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه آبیاری می‌شود، تصریح کرد: آب‌رسانی به اراضی نزدیک به محوطه سدهای استان کردستان در کاهش هزینه انتقال، افزایش بازدهی محصولات کشاورزی توسعه و ایجاد فرصت‌های شغلی مفید نقش مهمی دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان توسعه صنعت سدسازی را یکی از نیازهای اصلی این استان عنوان کرد و گفت: ذخیره بخشی از آب‌های سطحی استان کردستان که بخش زیادی از آن از مرزهای کشور خارج می‌شود بهترین ظرفیت را برای توسعه بخش کشاورزی در این استان فراهم می‌کند.

سد مخزنی سورال با ارتفاع 41 متر از پی و حجم مخزن 11میلیون متر مکعب در چهار کیلومتری جنوب‌غربی روستای سورال از توابع شهرستان دهگلان واقع شده است.

انتهای پیام/79002/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول