اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله:

پس‌لرزه‌هایی به اندازه زلزله دشتی به ندرت اتفاق می‌افتد

عضو هیئت علمی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله گفت: هر چند زلزله 6.1 و پس لرزه‌های بزرگی در شهرستان دشتی رخ داده اما خیلی به ندرت بزرگی پس لرزه‌ها به اندازه پس لرزه‌های اخیر اتفاق می‌افتد.

پس‌لرزه‌هایی به اندازه زلزله دشتی به ندرت اتفاق می‌افتد

محمد یمینی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی گفت: یک شبکه متراکم لرزه نگاری را در منطقه نصب خواهیم کرد تا پس لرزه‌ها را با دقت بسیار بالایی تعیین محل کنیم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه بین المللی مهندسی زلزله افزود: هدف ما این است که اطلاعات کافی به دست بیاوریم تا منبع زمین لرزه را شناسایی و کشف کنیم.

وی ادامه داد: این نوع زمین لرزه‌ها در هر جای کوه‌های زاگرس ممکن است اتفاق بیفتد و پس لرزه‌هایی هم به دنبال خواهد داشت و این طبیعی است.

یمینی‌فر خاطر نشان کرد: دانش زلزله شناسی هنوز در هیچ جای دنیا به این حد نرسیده که بگوییم زلزله بعدی چه زمانی خواهد آمد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه بین المللی مهندسی گفت: هر چند بزرگی زمین لرزه در این شهرستان 6.1 دهم بود و بزرگترین پس لرزه 5.7 دهم در ریشتر بود اما خیلی به ندرت بزرگی پس لرزه‌ها به این شکل اتفاق می‌افتد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه بین المللی مهندسی اضافه کرد: دستگاه‌های لرزه‌نگار با دقت بسیار بالایی کار می‌کنند و برای نخستین‌بار این مطالعه در کوه‌های زاگرس انجام می‌شود زیرا چشمه‌های زلزله در زاگرس به ثبت نمی‌رسند و ما این کار را برای نخستین‌بار در منطقه انجام می‌دهیم.

داودی یکی دیگر از اعضای این هیئت پژوهشی در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: 16 دستگاه لرزه نگار در منطقه مستقر و نصب می‌شوند تا با دقت بالاتری موقعیت زلزله‌ها و پس لرزه‌های زلزله را شناسایی کنند.

عضوهیئت علمی پژوهشگاه بین المللی زلزله و مهندسی زلزله افزود: این دستگاه اطلاعات پس از زلزله را افزایش می‌دهد و هم شناسایی لرزه‌خیزی منطقه را ممکن می‌کند.

انتهای پیام/66001/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول