اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در مشهد:

داستان یکشنبه سیاه مجلس نمادی از ضعف اخلاقی/ با دولت اخلاق پای کار می‌آیم

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: داستان یکشنبه سیاه مجلس نمادی از ضعف اخلاقی بوده و از همین‌رو با نام «دولت اخلاق» پای کار آمده‌ام.

داستان یکشنبه سیاه مجلس نمادی از ضعف اخلاقی/ با دولت اخلاق پای کار می‌آیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مصطفی کواکبیان ظهر امروز در همایش سراسری اتحادیه اسلامی دانشجویان کشور که در محل دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در تمام مراحل زندگی باید براساس منویات مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه مخالف تعطیلی زودرس دانشگاه‌ها از حیث انتخابات است، گفت: باید شور و نشاط انتخاباتی در جامعه به ویژه در دانشگاه‌ها حاکم باشد و از این‌رو با تعطیلی زودرس دانشگاه‌ها پیش از انتخابات مخالفم.

وی تصریح کرد: با نام دولت اخلاق پای کار آمده‌ام چرا که در مکتب نبوی و علوی آموخته‌ایم هدف از حاکمیت ایجاد معنویت در جامع بوده و معنویت نیز سرچشمه اخلاق و فضائل انسانی است.

کواکبیان ریشه حوادث فتنه 88 را ضعف اخلاق توصیف کرد و ادامه داد‌: نباید با آبروی دیگران بازی کرده، کینه‌توزی کرد و به واسطه نااخلاقی‌ها و بداخلاقی‌ها سبب بروز فتنه در جامعه شد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری داستان یکشنبه سیاه مجلس را نمونه‌ بارزی از ضعف اخلاقی دانست و یادآور شد: اگر اخلاق در جامعه حاکم باشد سران سه قوه همانند جزایر منفک عمل نمی‌کنند و اخلاق‌مداری شکل ویژه‌ای در جامعه به خود می‌گیرد؛ رئیس جمهور باید مروج اخلاق باشد.

وی دولت اخلاق را براساس آسیب‌شناسی در کشور دانست و افزود: اقتصاد پیشرفته، خدمت بی‌شائبه، لغو تحریم بین‌‌المللی، اصلاحات همه جانبه و قانون‌مداری مقتدرانه از ضعف‌های موجود در کشور بوده که با رفع آن‌ها می‌توان اخلاق را در جامعه حاکم کرد.

کواکبیان تأکید کرد: 60 سال سازمان برنامه و بودجه فعال بوده و آیا درست است که در نخستین روزهای ریاست جمهوری این سازمان به راحتی منحل شده و این در نوع خود نشان‌دهنده بی‌تدبیری است.

وی با اشاره به اینکه افزایش نقدینگی سبب تورم می‌شود، گفت: باید نقدینگی را در جامعه کم کرد تا از تورم جلوگیری شود.

کواکبیان هدفمندی یارانه‌ها را گامی در مسیر افزایش نقدینگی دانست و اذعان کرد: هدفمندی یارانه‌ها برنامه‌ای در قالب توسعه توانمندی و قدرت اقتصاد بوده اما امروز شاهدیم که نتیجه‌ای جز افزایش نقدینگی و فرهنگ‌ مصرف‌گرایی نداشته؛ باید کارت اعتباری را جایگزین هدفمندی یارانه‌ها کرد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری یکی از ضعف‌های دولت دهم را توجه نکردن به بازار ارز و کنترل آن دانست و تأکید کرد: در هشت سال جنگ دفاع مقدس ارز 108 تومان بوده در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی 400 تومان و در زمان خاتمی 800 تومان و در پایان دولت احمدی‌نژاد باید به طور طبیعی ارز به 1500 تومان برسد که امروز شاهد رشد دو برابری آن هستیم.

کواکبیان تصریح کرد: ‌این افزایش بی‌رویه نرخ ارز نامعقول بوده و نشان از بی‌تدبیری و سوءمدیریت در حوزه اقتصاد است.

وی با اشاره به اینکه هزینه زیادی صرف تبلیغات نمی‌کند، گفت: بزرگترین هزینه تبلیغاتی‌ام سخنرانی است و اعتقادی به تبلیغات عکس و پوستر ندارم.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با ابراز نارضایتی از هزینه‌های هنگفت برای تبلیغات انتخاباتی گفت: در جریان انتخابات سال 88 تقلب آرا نداشتیم بلکه به شکل زیادی تخلف را شاهد بودیم.

کواکبیان یادآور شد: تخلف به ویژه در حوزه مالی و اقتصاد ریشه در توجه نکردن به قانونمداری بوده و همین مسئله باعث بروز اختلاس 3 هزار میلیاردی در جامعه می‌شود.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری تأکید کرد: هزینه تبلیغاتی‌ام کاملاً‌ شخصی بوده و تبلیغات انتخاباتی دروغین و میلیونی را جریان پوپولیسم و آفت خطرناک و جدی در جامعه می‌دانم.

انتهای پیام/70023/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول