اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعلام مفاد تفاهم‏نامه توسعه فناوری اطلاعات

مشکلات زیرساختی ارتباطی در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی برطرف می‏شود

مفاد تفاهم‏نامه توسعه فناوری اطلاعات که امروز بین دانشگاه سمنان، اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور به امضا رسید، اعلام شد.

مشکلات زیرساختی ارتباطی در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی برطرف می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، به منظور ایجاد و گسترش، هم‏فکری و همکاری‏های آموزشی و پژوهشی، تفاهم‏نامه سه‏جانبه‏ای با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بین علی خیرالدین، رئیس دانشگاه سمنان، مرتضی براری، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و سیف‏الله شهاب، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان به امضا رسید.

همکاری در تأسیس و راه‏اندازی پژوهشکده ICT استان سمنان، توسعه خدمات و تجاری‏سازی فناوری‏های نوین در استان، تشکیل کمیته پژوهش و توسعه ICT استانی، استفاده بهینه از توانمندی‏های علمی طرفین برای گسترش آموزش و پژوهش در کشور با پذیرش و تربیت استاد و دانشجویان تحصیلات تکمیلی از جمله اهداف این تفاهم‏نامه است.

همچنین ایجاد، تجهیز و راه‏اندازی آزمایشگاه‏های مرجع و تأیید نمونه در دانشگاه و پارک علم و فناوری به منظور توسعه پژوهش کاربردی و تقویت شرکت‏های دانش‏بنیان با محوریت ICT و IT و اعطای تسهیلات کم‏بهره و قرض‏الحسنه به شرکت‏های دانش‏بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دارای ایده‏های تجاری مرتبط با IT و ICT از دیگر اهداف این تفاهم‏نامه است.

دانشگاه سمنان در قالب این تفاهم‏نامه، ارائه خدمات کارگاهی و آزمایشگاهی مورد نیاز جهت برگزاری دوره‏های آموزشی کوتاه مدت مشترک، بهره‏گیری از توانایی‏های متقابل برای اجرای فعالیت‏های مشترک یا اختصاصی آموزشی و پژوهشی، انتشار مقالات علمی حاصل از نتایج پروژه‏های تحقیقاتی مصوب، موافقت برای راه‏اندازی، تکمیل و بهره‏برداری از مراکز آموزشی، تحقیقاتی و خدمات اطلاع‏رسانی مورد نیاز و تألیف و ترجمه مراجع و متون و کتب علمی موردنیاز را متعهد شد.

همچنین برون‏سپاری بخشی از طرح‏های تحقیقاتی و عملیاتی به دانشگاه‏های استان، بررسی پیشنهادات برگزاری دوره‏های آموزشی و اعلام نتایج به دانشگاه، ارائه مشاوره و خدمات تخصصی به شرکت‏های دانش‏بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه و اعضای هیئت علمی دانشگاه، کمک برای راه‏اندازی آزمایشگاه‏ها، کارگاه‏ها و مراکز تحقیقاتی در دانشگاه و حمایت از مرکز رشد پارک علم و فناوری و به رسمیت شناختن حق و حقوق مادی و معنوی دانشگاه در خصوص نتایج حاصل از فعالیت‏های مشترک نیز از جمله تعهدات پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.

اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان نیز در قالب این تفاهم‏نامه، تشکیل کمیته پژوهش و توسعه ICT استانی در راستای خدمات و تجاری‏سازی فناوری‏های نوین در دانشگاه سمنان و مشخص کردن و نیازسنجی مشکلات حوزه IT و ICT استان سمنان و برگزاری دوره‏های آموزشی مشترک و تربیت نیروی انسانی در بخش‏های مهندسی فناوری اطلاعات، مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات و زیرساخت و کارآفرینی و توسعه کسب و کار مبتنی بر ICT و برطرف کردن مشکلات زیرساختی ارتباطات مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی و رشد استان را متعهد شد.

این تفاهم‏نامه در 10 ماده و یک تبصره به امضای طرفین رسیده و به مدت سه سال قابل اجراست.

یادآور می‏شود؛ استان سمنان دارای 114 هزار و 474 دانشجو است که از این تعداد، 15 هزار و 221 دانشجو در دانشگاه سمنان مشغول به تحصیل هستند.

همچنین تعداد اعضای هیئت علمی مراکز آموزش عالی استان سمنان هم دو هزار و 174 نفر است که 340 نفر از آنان عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان هستند.

در سفر رئیس جمهوری به استان سمنان، وزرا و هیئت دولت نیز در استان سمنان حضور دارند و هر کدام در حوزه کاری خود، مشکلات را مطرح و درخواست‏های مردمی را رسیدگی کردند.

سخنرانی در جمع مردم سمنان و شاهرود، تشکیل کارگروه‏های تخصصی، نشست پایانی هیئت دولت و تشریح مصوبات و دستاوردهای سفر از مهم‏ترین برنامه‏های کاری رئیس جمهوری در استان سمنان است.

سفرهای استانی رئیس جمهور و هیئت دولت پس از وقفه‌ای یک ساله، بار دیگر با سفر محمود احمدی‌نژاد، رئیس ‌جمهوری اسلامی ایران به استان سمنان آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، آخرین سفر استانی رئیس ‌جمهور در خردادماه سال گذشته و به استان خراسان رضوی انجام شد که طولانی‌ترین سفر استانی احمدی‌نژاد محسوب می‏شود.

رئیس‌جمهور در این سفر در بیش از 45 شهر استان خراسان رضوی سخنرانی کرد.

انتهای پیام/2249/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول